رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک سطح مبارزه با ملخ صحرایی در استان به ۱۷ هزار و ۳۷۰ هکتار رسیده که شهرستان کنارک با ۹ هزار و ۱۶۰ هکتار سکان دار بیشترین سطح مبارزه با این آفت خطرناک را از آن خود کرده است.

کنارک بیشترین سطح مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،غلام حیدر زورقی  اظهار داشت: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: هشت هزار و ۱۳۰ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و ۹ هزار و ۲۴۰ هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین علاوه بر کنارک تاکنون چهار هزار و ۳۹۰ هکتار از مراتع چابهار، هزار و ۱۰۰ هکتار در دلگان، هزار و ۱۲۰ هکتار در ایرانشهر، هزار و ۵۰۰ هکتار در قصرقند و ۱۱۰ هکتار در نیکشهر علیه این آفت سمپاشی شدند.

وی بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان بدون تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی استان در حال انجام است.
زورقی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ماه جاری در راه است که دیده بانی و مبارزه با این آفت خطرناک با جدیت همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دسته‌های پر تراکم این ملخ‌ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف‌های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می‌برند.

انتهای پیام/گ

کنارک بیشترین سطح مبارزه با ملخ در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار