معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد فرار سرمایه از اصفهان بودیم و در تلاشیم که شرایط را تغیر دهیم.

به گزارش خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، قاضی عسگر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: وظیفه اصلی ما هماهنگی در زمینه‌های اقتصادی شامل سرمایه گزاری در حوزه های صنعتی و کشاورزی و رفع مشکلات این حوزه است.
وی با اشاره به اینکه در این حوزه شاهد مشکلات فراوان هستیم و امیدواریم با همکاری میان دستگاه‌های مختلف مشکلات مرتف شود افزود: برخی از این مشکلات به دلیل بروکراسی دستگاه‌های اجرایی و افتصادی استان، بخشی به دلیل سیاست‌های اشتباه گذشته و بخشی نیز به دلیل دور شدن از فرهنگ دینی است، در سیستم اداری ما اصل بر برائت نیست و لازم است شرایط کنونی تغیر پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ضمن تاکید بر لزوم بر طرف کردن مشکلات صنایع در استان گفت: در حال بررسی و آنالیز مشکلات صنایع استان هستیم که در همین راستا هفته گذشته جلساتی با حضور استاندار، مدیر کل بانک مرکزی و صاحبان صنایع انجام شد.


۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای طرح‌های ریلی


قاضی عسگر ادامه داد: در حوزه سرمایه گزاری فعالیت‌های خوبی شده و طی این چند ماه به دنبال پیگیری پروژه‌های ریلی در سطح شهری استاتی و کشوری که در حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای در این خصوص در نظر گرفته شده که این پروژه‌ها به صورت فاینانس انجام میشود.

وی افزود: با الگو گیری از کشور‌های پیشرفته دنیا به دنبال راه انداری مترو روی زمین هستیم در همین راستا پروژه ترانموا از دروازه تهران تا دروازه شیراز را در دستور کار داریم.



اصفهان، رتبه اول نرخ مشارکت اقتصادی در کشور

 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه شرایط اشتغال در استان وضعیت مطلوبی ندارد و وظیفه ما فراهم کردن شرایط بهتری برای بهبود فضای کسب و کار است.

قاضی عسگر با تاکید بر اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان در حدود ۴۲.۱ درصد است که بالاترین نرخ مشارکت در کشور است گفت:
وی تصریح کرد: شاخص‌های بهبود فضای کسب و کار در استان شرایط مناسبی ندارد که در این راستا برای حل مشکلات فضای کسب و‌کارشورای گفتگوی دولت و‌بخش خصوصی تشکیل شد که بیش از ۱۰۰ مصوبه و کارگروه رفع موانع تولید با بیش از ۹۰۰ جلسه تشکیل شد تا به بخشی بزرگی از مشکلات تولیدکنندگان رسیدگی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان افزود: در این راستا بخش مهمی از مشکلات مالیاتی تولیدکنندگان برطرف شد، ولی متاسفانه در بخش بیمه هنوز مشکلاتی در این حوزه به چشم می‌خورد.

قاضی عسگر ادامه داد: باید برخی از متفکرین و اقتصاد دانان ساختار اقتصادی کشور را باز طراحی میکردند، متاسفانه این اتفاق رخ نداد و استراتژی اقتصاد به دست دولت‌ها داده میشد و همین باعث شد جراحی‌های اقتصادی در کشور انجام نشد، ثابت نگه داشتن نرخ ارز از سیاست‌های اشتباهی بود که در سال‌های اخیر انجام شد و باعث شده ناآرامی‌های زیادی در جامعه به وجود آید، با تعدیل نرخ ارز از طرفی سعی شده سهمیه ارزی استان از محل ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت و اقلام مورد نیاز بین اقشار کم‌درآمد توضیع شود .

وی افزود: در خصوص تنظیم بازار گوشت ۱۱ شرکت بزرگ در واردات گوشت شناسایی شد که شاهد بودیم این شرکت‌ها با قیمت کمتری از بازار گوشت را وارد کشور کردند که این امر سبب کاهش قیمت گوشت در بازار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص رونق تولید اینگونه گفت: رونق تولید در سال جاری به عنوان یک اولویت برای ما مطرح است و در این راستا باید حمایت‌های ویژه‌ای از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در استان انجام شود.

قاضی عسگر تصریح کرد: درکشور یه معضل فرهنگی در کشور وجود دارد که آن مدرک گرایی و مدرک پرستی است و توجهه به نیاز بازار کار وجود ندارد، در شرایط کنونی کشور نیاز به نیروی متخصص کار در کشور احساس می‌شود که به همین منظور شورای مهارت و کارآموزی تشکیل شد.


تشکیل شورای سیاست گزاری گردشگری

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: شورای سیاست گزاری گردشگری استان تشکیل شده، تا قبل از تشکیل این شورای فعالیت‌های جزیره‌ای در استان انجام می‌شد که با تشکیل این شورا فعالیت‌های بسیار مناسب و برنامه ریزی شده‌ای در حال انجام‌است

قاضی عسگر در خصوص برطرف کردن موانع برکراسی اداری بیان کرد : با تشکیل دولت الکترونیک‌بسیای از مشکلات بروکراتیک در ادارات دولتی در حال برطرف شدن است و در آینده و با پیشرفت دولت الکترونیک این مشکلات به حداقل خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار