افتتاح اولین فاز فارم مرغ تخمگذار در استان قزوین به زودی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: اولین فاز فارم مرغ تخمگذار به زودی در نودهک تاکستان افتتاح می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خمسه رییس سازمان جهادکشاورزی استان در مراسم روز جهانی دامپزشکی با بیان اینکه اولین فاز فارم مرغ تخمگذار به زودی در نودهک تاکستان افتتاح می‌شود، گفت: این طرح در زمینه توسعه صنعت طیور استان است و جزو زنجیره مهم تولید مرغ استان محسوب می‌شود.

وی به پتانسیل و شرایط مستعد دشت زرخیز قزوین در بخش کشاورزی اشاره کرد و اظهار داشت: قزوین جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید محصولات زراعی، باغی و دامی است که باید از این ظرفیت در جهت تولید بهتر و بیشتربهره برد.

خمسه تصریح کرد: طی چند سال گذشته بحث آنفلوآنزای پرندگان در صنعت طیور کشور بسیار گسترده بود که استان قزوین هم تا حدودی با این چالش روبرو شد.

وی اضافه کرد: استان قزوین جزو استان‌های پیشرو در مبارزه با این بیماری بود که با تیم ممیزی خود توانست حضور چشمگیری داشته باشد و با ممیزی‌های انجام شده عوامل محیطی و انسانی در آنفلوآنزای مرغی را شناسایی کند.

خمسه خاطر نشان کرد: در حال حاضر جزو معدود استان‌هایی در کشور هستیم که استان پاک در زمینه مرغ تخمگذار محسوب می‌شویم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: امسال در سال رونق تولید باید خلا مرغ‌های تخمگذار از دست داده در انفلوآنزای پرندگان را پر کنیم و همچنین تولید داخل و خارج استان را تامین کنیم.

خمسه افزود: بیش از ۹۰ درصد واحد‌های طیور استان آماده است و بعلت تراکم بالای از فارم‌ها در کنار هم باید شرایط انتقال این فارم‌ها را به محیط‌های کم خطر مهیا کنیم.

انتهای پیام/ک

مراسم روز جهانی دامپزشکی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار