فعالان بازار سرمایه مازندران در نخستین هفته اردیبهشت بورس منطقه‌ای مازندران حدود ۳۹۰ میلیارد ریال سهام خرید و فروش کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فعالان بازار سرمایه در نخستین هفته اردیبهشت تعداد ۱۹۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۰۲ سهم به ارزش ۳۸۹ میلیارد و ۲۱۱ میلیون ریال معامله کردند.

علاوه بر این بورس مازندران در میزان سهام معامله شده نیز هفته قبل کاهش ۲۵ درصدی را تجربه کرد، زیرا در آخرین هفته فروردین  تعداد ۲۷۲ میلیون سهم به ارزش ۵۶۵ میلیارد ریال معامله شد.

این کاهش در میزان و ارزش معاملات سهام بورس منطقه‌ای مازندران در حالی است که شاخص قیمت سهام با رشد ۳ هزار و ۸۵۱ واحدی پس از چند روز روند کاهشی، به ۲۰۳ هزار و ۷۷۷ واحد رسید که رکورد جدید در پایان هفته بورس کشور بود.

البته ارزش سهام معامله شده در نخستین هفته اردیبهشت بورس منطقه‌ای مازندران در حالی کاهش ۳۰ درصدی داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۰۰ درصدی یا هشت برابری را نشان می‌دهد.

با این وجود هفته گذشته نیز بیشترین میزان ارزش سهام معامله شده به سبد خرید اختصاص داشت و ۲۲۲ میلیارد ریال سهم حریداری و ۱۶۷ میلیارد ریال فروخته شد.

همچنین سهام شرکت‌های ایران خودرو، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، حمل ونقل بین المللی خلیج فارس و کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران بیشترین ارزش معاملات استان را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/ م

کاهش ۳۰ درصدی ارزش معاملات بورس منطقه‌ای مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار