مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از کاهش بیش از ۸ درصدی مصرف گاز CNG در سطح استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل گفت: میزان مصرف گاز CNG در فروردین سال ۹۸ به مقدار ۱۶میلیون و ۶۵۰ هزار متر مکعب است که نسبت به سال گذشته کاهش بیش از ۸ درصدی را داشته است.

وی تصریح کرد: میزان مصرف گاز CNG به مقدار ۱۶میلیون و ۶۵۰ هزارمتر مکعب است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۸میلیون ۲۸۰هزارمتر مکعب به مقدار هشت و نه دهم درصد کاهش داشته است، که متوسط مصرف روزانه ۵۳۷ هزار متر مکعب بوده که بر همین مبنا از بابت مصرف گاز CNG در فروردین ماه سال ۹۸ مقدار ۱۶میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین موتور صرفه جویی شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل ادامه داد: این مقدار کاهش مصرف گاز CNG نسبت به زمان مشابه در سال ۹۷ بعلت کاهش تردد مسافرین استان اردبیل در ایام نوروز و نامساعد بودن هوای در این منطقه طی فروردین ماه می‌باشد.

مدنی با اشاره به شرایط جغرافیایی و توریستی بودن استان و با برنامه ریزی‌های انجام شده، پیش بینی می‌شود در ماه‌های آتی مصرف گاز CNG در استان روند صعودی داشته باشد و این امر باعث کاهش آلایندگی در هوای استان، حفظ محیط زیست و افزایش سهم آیندگان از منابع زیر زمینی و طبیعی کشور می‌شود.

انتهای پیام/ح

کاهش مصرف بنزین در اردبیل

برچسب ها: گاز ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار