مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: خسارت ۶ هزار واحد مسکونی روستایی در سیلاب خوزستان به صورت میدانی ارزیابی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،مسعود انصاریان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت:صاحبان واحد‌های مسکونی روستایی خسارت دیده ناشی از سیل که تشکیل پرونده داده اند پس از تکمیل مدارک، کمک بدون عوض و تسهیلات بانکی ارزان قیمت دریافت می‌کنند.

به گفته وی هر خانوار روستایی که محل سکونت وی بر اثر سیلاب اخیر آسیب جدی دیده ۱۰۰ میلیون ریال کمک بدون عوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۰ ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه ارزیابی خسارت به روستا‌هایی که در مناطق شادگان، دشت آزادگان دچار آبگرفتگی شده اند تا فروکش کردن سیلاب امکان پذیر نیست ابراز امیدواری کرد در روز‌های آینده با خروج کامل آب از منازل، امکان ارزیابی خسارات وارده به واحد‌های مسکونی و تجاری روستا‌های در معرض سیلاب فراهم شود.

انصاریان افزود: تلاش می‌شود ارزیابی خسارات سیلاب به مناطق روستایی و شهری خوزستان با کمک ارزیاب‌های معین استان‌های کرمان، فارس، البرز، هرمزگان و تهران تا یک هفته آینده انجام شود.

به گفته وی ساکنان مناطق شهری زیر ۲۵ هزار نفر که خانه‌های آنان بر اثر سیلاب نیز صدمه جدی دیده است به هر خانوار ۱۲۰ میلیون ریال کمک بدون عوض و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت خواهد شد و به خانوار‌های روستایی که منازل آنان بر اثر سیلاب آسیب جدی ندیده ۵۰ میلیون ریال کمک بدون عوض و ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی پرداخت می‌شود.

به گفته وی واحد‌های تجاری روستایی خوزستان که بر اثر سیلاب آسیب دیده اند نیز ۴۵۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی دریافت می‌کنند.

پرداخت تسهیلات بلاعوض به سیل زدگان خوزستانی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان در ادامه افزود:بر اساس مصوبه هیات دولت، دریافت کمک بدون عوض و تسهیلات بانکی به سیل زدگان خوزستانی بدون درنظر گرفتن وام‌های قبلی روستاییان و ساکنان مناطق روستایی خواهد بود.

به گفته انصاریان، حدود ۳۰۰ روستای خوزستان درگیر سیلاب اخیر بودند که از این تعداد ۱۴۵ روستا، سیلاب وارد آنان شده بود و در مجموع ساکنان ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی خوزستان به نوعی با سیلاب درگیر بودند.

بر اساس آمار رسمی، ۵۸ شهر استان خوزستان زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت دارند و حدود ۱.۲ میلیون نفر از جمعیت ۴.۷ میلیونی استان در چهار هزار و ۹ پارچه آبادی و روستا زندگی می‌کنند.

بر اساس سرشماری مسکن شهری و روستایی سال ۱۳۹۲، حدود ۲۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در خوزستان وجود دارد، ولی از تعداد مسکن فرسوده و غیرمقاوم در این استان آمار دقیقی در دست نیست.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان متولی نوسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی، اجرای طرح مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفری استان و تامین مسکن مناسب برای خانوار‌های بی سرپناه شهری و روستایی است.

سیلاب که با طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون از روز‌های آغازین فروردین شروع شد حدود ۴۰۰ هزار نفر را در مناطق روستایی و شهری ۱۲ شهرستان خوزستان درگیر کرد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/ت

برچسب ها: سیل ، مسکن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.