اسلامی گفت: ایرانی‌ها از قدیم برای خرید مسکن پس انداز می‌کردند و مردم باید با پس انداز خانه دار شوند.

مردم باید با پس انداز خانه دار شوند/ شرایط اقتصادی کشور قیمت مسکن را افزایش دادبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح بیش از ۵ هزار ۲۱۷ واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همانطور که وعده داده شده بود اقدام برای تکمیل مسکن مهر در سراسر کشور آغاز شده است گفت: امروز شاهد تحویل ۵ هزار و۲۱۷ واحد مسکن مهر در پردیس هستیم.

وی با اشاره به اینکه همواره تاکید داریم محیط زندگی باید مطلوب باشد و مردم بتوانند بعد از تکمیل سرانه‌ها زندگی مطلوب‌تری داشته باشند افزود: به عنوان مثال امروز یک واحد درمانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود تا اقدام به تجهیز و بهره برداری آن کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: امروز بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ واحد در قالب برنامه اقدام ملی برای عرضه مسکن شهری در پردیس کلنگ زنی می‌شود که این برنامه سال گذشته با حضور رئیس جمهور رونمایی شد، سهمیه پردیس نیز ۱۶ هزار واحد است و ساخت مابقی واحد‌ها پس از آماده سازی اراضی با مشارکت بخش خصوصی آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید: پرونده مسکن مهر سال ۹۸ بسته می‌شود


اسلامی با بیان اینکه نکته حائز اهمیت درباره افزایش قیمت مسکن در بازار این است که این قیمت‌ها متأثر از شرایط بازار نیست بلکه شرایط اقتصادی کشور مسبب افزایش قیمت بوده است گفت: ما موظف هستیم با افزایش عرضه میان عرضه و تقاضا تعادل ایجاد کنیم. باید سرمایه گذاران به حوزه ساخت مسکن ورود کنند و جریان تولید مسکن آغاز شود.

اسلامی با بیان اینکه برای کنترل قیمت مسکن باید قیمت تمام شده را متعادل کنیم گفت: با راهکار‌هایی مانند اینکه به سرمایه گذار زمین بدهیم، مجوز‌ها را تسهیل کنیم و وامی که به سازندگان داده می‌شود به خریدار منتقل شود، می‌توان در پردیس تا ۶۵ درصد قیمت واحد مسکونی را تعدیل کنیم.

وی درباره کارت اعتباری مصالح ساختمانی گفت: این کارت رونمایی شده و شرکت مجری با بنیاد مسکن اقدام به توزیع این کارت میان سازندگان خواهند کرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره پرسشی در مورد سیاست پس انداز برای خرید مسکن گفت: ما همچنان به این سیاست معتقدیم ایرانی‌ها از قدیم نیز پس انداز می‌کردند و مردم باید با پس انداز خانه دار شوند نمی‌توانند با بلیت بخت آزمایی خانه دار شوند.

انتهای پیام/

نمی‌توان با بلیت بخت آزمایی خانه دار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
نه خدائیش خودت خنده ات نگرفت این حرفو زدی؟؟
ما توو نون شبمون موندیم با این وضعی که امثال شما برا ما درست کردن، انوقت میگی پس انداز
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۲۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همه قلک بخریم راست میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
من امروز میرم قلک میخرم تاحالا همچین فکری به زنم نرسیده بود . اجرکم الله
Iran (Islamic Republic of)
علی کدخدایی
۰۸:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
با سلام واحترام به همه مردم فهیم ایران
خواستم به آقای اسلامی که این مطلب را گفتند: ایرانی‌ها از قدیم برای خرید مسکن پس انداز می‌کردند و مردم باید با پس انداز خانه دار شوند
عرض نمایم
آقای محترم بنده یک کارمند هستم که تا خرخره زیر قسط وام هستم اونهم نه برای خانه و ماشین حتی برای خرید برنج منزلم هم وام گرفتم و در ماه فقط برایم 300 تا 400 تومان می ماند که خرج دو فرزند مدرسه ای و خردسالم هم نیست ایا می توانم پس انداز کنم؟
چگونه زندگیمان را تامین کنیم سپس برای خرید مسکن پس انداز هم بکنیم؟
ما پای نظام و انقلابمان ایستاده ایم شما هم پای ما بایستید با عمل نه با حرف ها
والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس انداز؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس انداز با چي؟ با کدوم پول؟ با کدوم کار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
این آقی وزیر هم حتما با پس انداز خانه دار شده است.
آخه چی بگم بهت با حقوق یک کارگر که هیچ با حقوق یک مهندس ارشد یک کارخانه می شود پس انداز داشت؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب
آخرین اخبار