دو خانواده تنگستانی که با اهدا اعضا عزیزان خود زندگی دوباره به دیگران بخشیدند، تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان به منظور ارج گذاشتن به کار شایسته خانواده‌های اهداءکننده عضو و ترویج فرهنگ ایثار، از این خانواده‌ها تجلیل کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان از خانواده‌های حیدرزاده و حیدری که با اهداء اعضاء عزیزان خود موجب بازگشت تعدادی از هموطنانمان به زندگی عادی شده‌اند، تشکر کرد و گفت: فرهنگ اهداء عضو در سال‌های اخیر با درک درست شهروندان برای نجات و زندگی بخشیدن به بیمارانی که نیازمند پیوند اعضاء هستند، رو به گسترش است.

عادل مقدس افزود: فرهنگ اهداء عضو به عنوان یک حرکت خداپسندانه باید در جامعه ترویج یابد و در همین رابطه بر خود لازم دانستیم تا از خانواده‌های اهداءکننده عضو در تنگستان تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهداء یک تا ۸ اندام حیاتی خود مانند قلب، کبد، دو ریه، دو کلیه، لوزالمعده و روده، فردی را از مرگ حتمی نجات دهد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، ندانستن معنی و مفهوم مرگ مغزی را اصلی‌ترین مشکل فرهنگی در خصوص رضایت افراد برای اهداء عضو به بیماران نیازمند دانست و تأکید کرد: قبل از صحبت با مردم درباره پسندیده بودن اهداء عضو، باید آنان را با معنی و مفهوم علمی و دقیق مرگ مغزی آشنا کرد.

مقدس بیان کرد: همه کسانی که تمایل داشته باشند کارت اهداء عضو دریافت کنند می‌توانند با مراجعه به  نشانی اینترنتی ehda.center نام نویسی کنند.

انتهای پیام/ک

فرهنگ اهدا عضو گسترش یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.