مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: محور پونل به خلخال که حدود ۷ ماه پیش بر اثر ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده بود به‌زودی بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،محمد رضا نازک‌کار، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: محور پونل به خلخال که حدود ۷ ماه پیش بر اثر ریزش کوه و رانش زمین مسدود شده بود به‌زودی برای تردد خودرو‌های سبک بازگشایی می‌شود.

وی، با بیان اینکه نیرو‌ها و عوامل راهداری گیلان همچنان در حال انجام عملیات بازگشایی محور پونل به خلخال هستند، افزود: با ادامه این روند پیش‌بینی می‌شود به زودی امکان تردد خودرو‌های سبک در محور پونل به خلخال فراهم شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: همه‌ساله در آذرماه به علت بارش‌های زیاد برف در مناطق غربی گیلان، محور پونل به خلخال برای نبود ایمنی‌های لازم و با هدف جلوگیری از بروز سوانح جاده‌ای ضمن هماهنگی با شورای ترافیک استان مسدود می‌شود.

نازک‌کار، از ادامه عملیات بازگشایی محور پونل به خلخال توسط اکیپ‌های راهداری گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر این نیرو‌ها مشغول اجرای عملیات مستمر برف‌روبی برای بازگشایی محور پونل به خلخال هستند که انتظار می‌رود روند آن به زودی به مرحله پایان برسد.

وی کنترل اتوبوس‌ها با نصب سامانه هوشمند را نیز یکی از اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان اعلام کرد و افزود: سامانه هوشمند FMS برای کنترل وضعیت فنی خودرو به زودی بر روی خودرو‌های مسافربری ناوگان حمل و نقل عمومی استان نصب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان، در مورد کارکرد‌ها و خصوصیات ویژه سامانه موسوم به FMS، گفت: این سامانه هوشمند در حقیقت شرایط و وضعیت فنی خودرو‌ها را به صورت آنلاین به مراکز کنترل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس انتقال می‌دهد.

نازک‌کار، با بیان اینکه با مشاهده نواقص خودرو‌ها توسط کاربران بلافاصله از حرکت خودروی معیوب جلوگیری به عمل می‌آید، افزود: یکی از مزیت‌های سیستم FMS این است که پس از اعلام خرابی وسیله نقلیه، خودروی سالم برای حمل مسافران جایگزین می‌شود.

وی در مورد اهداف نصب سامانه هوشمند FMS در خودرو‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف از بکارگیری این تکنولوژی نوین، ارتقاء سطح ایمنی خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی و حفظ سلامت مسافران و کاربران است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از وضعیت راه‌های گیلان با شماره ۱۴۱ و یا ۳۳۳۱۱۱۱۱ تماس بگیرند.

 

انتهای پیام/م.ع

محور پونل به خلخال به‌زودی بازگشایی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.