معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: آب وارد شده به آق قلا سه روز دیگر به گمیشان می‌رسد و تلاش داریم نگذاریم آب وارد شهر گمیشان شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عبدالرضا چراغعلی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه تا ساعت ۶ صبح امروز (یکشنبه) سیلاب وارد شهر آق‎قلا می ‎شد و با توجه به میزان کاهش ۱۰ درصدی حجم سیلاب ورودی و افزایش خروج سیلاب امید داریم تا سه روز آینده آب از شهر آق ‎قلا تخلیه شود.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های گذشته بسیاری از محله‌ها و خانه‌های آق قلا پاکسازی شده بود، افزود: هم اکنون یک سوم حجم آبی که وارد آق قلا می‌شد در جریان است، اما همین هم زیاد است و نگران بارندگی‌های بعدی هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان اضافه کرد: حجم سیلاب خروجی از آق ‎قلا به سمت گمیشان حرکت می ‎کند و تا سه روز آینده لین آب به گمیشان می‌رسد.

وی ادامه داد: تلاش داریم اجازه ندهیم این سیلاب به شهر گمیشان وارد شود و در اراضی کشاورزی رهاسازی شود.

چراغعلی تصریح کرد: در روز‌های گذشته به دلیل نزدیک شدن به فصل برداشت گندم و جو جاده‎های اصلی را مرمت کرده بودیم، اما برای خروج سیلاب دوباره مجبور به شکافتن آن‌ها شدیم.

وی بیان کرد: هم اکنون نگران باران‌های بعدی هستیم چرا که با وجود ماندابی چهل روزه در آق قلا و گمیشان بسیاری از خانه‌ها سست شده و هرلحظه امکان وارد شدن خسارات سنگین‌تر وجود دارد.

به گفته وی در دل بحران برخی افراد به دنبال مقصر می‎گردند و این پسندیده نیست، بازرسی استانداری پیگیری لازم را انجام می ‎دهد و حتی افراد حقیقی نیز لیست شده اند، اما باید اجازه دهیم شرایط بحران تمام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه هم اکنون در حال انجام اقدامات موقت برای عبور از شرایط بحران هستیم، خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان در شرایط فعلی مشکلی را حل نمی ‎کند دستوراتی را رئیس قوه قضائیه صادر کردند و همه پیگیر هستیم که این مسئله برای دراز مدت به شکل اساسی حل شود تا سایه بحران از سر خانواده ‎ها کوتاه شود و شرایط به سمتی برود و دیگر شاهد تکرار حوادثی از این دست نباشیم.

انتهای پیام/پ

ماندابی چهل روزه در آق قلا و گمیشان

برچسب ها: سیل ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.