برای گرفتن حاجت از ائمه اطهار راه‌هایی وجود دارد که از طریق خود آن بزرگواران بیان شده است؛ ما در این مطلب نحوه توسل به امام جواد (علیه‌السلام) را به اختصار بیان کرده‌ایم.

چگونه به امام جواد (ع) متوسل شویم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گرفتن حاجت از خداوند عالم و ائمه اطهار (علیهم‌السلام) آداب و رسومی دارد که انسان با رعایت آن‌ها زودتر به مقصود خود می‌رسد. گر چه آدمی در هر زمان و در هر مکانی خالق خویش را بخواند، می‌شنود، ولی خود خداوند متعال، برای رسیدن بندگان به خواسته خویش، راه‌ها و وسائلی را قرار داده است که از کانال همین وسائل زودتر به مقصود خواهد رسید.

برای گرفتن حاجت از ائمه اطهار (علیهم‌السلام) راه‌هایی وجود دارد که از طریق خود آن بزرگواران بیان شده است؛ ما در ادامه نحوه توسل به امام جواد (علیه‌السلام) را به اختصار بیان می‌کنیم:

ختم صلوات

یکی از ختم‌های مجرب برای گرفتن هر حاجتی، مادی یا معنوی، فرستادن صلوات و هدیه این صلوات به محضر نورانی معصومین (علیهم‌السلام) است؛ چنان‌چه پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «هر کس بر من صلوات فرستد، حق تعالی درِ عافیت را بر وی می‌گشاید و حاجت معنوی یا مادی او به حرمت صلوات بر محمد و آل محمد بر آورده می‌شود». [۱]یکی از ختم‌های بسیار مجرب و مفید برای گرفتن حاجات، ختم صلوات بر امام جواد (علیه السلام) است؛ چرا که لقب این بزرگوار جواد می‌باشد، ایشان، در طول زندگی با برکت‌شان بسیار بخشنده بودند.

در امور دنیوی توسل به حضرت جواد (علیه‌السلام) بسیار مجرب است و زود حاجب انسان برآورده می‌شود. مرحوم آیت الله کشمیری (رحمه‌الله‌علیه) می‌فرمودند، برای برآمدن حوائج توسل به امام جواد (علیه‌السلام) بسیار مفید است به این طریق که صلوات ختم کنید و ثواب آن را به حضرت هدیه کنید. راه دیگر این است که سوره یس خوانده شود و به روح این امام عزیز هدیه شود؛ که برای برآمدن حوائج دنیوی، بسیار مفید است.

نماز امام جواد (علیه‌السلام)

این نماز دو رکعت است و در هر رکعت حمد یک مرتبه و توحید هفتاد مرتبه است. [۳]که برای این هم آثار فراوانی ذکر شده است. برای برآمدن حوائج و رفع بلا و گرفتاری، بسیار موثر است.

حرز امام جواد (علیه‌السلام)

حرز یعنی سپر دفاعی و عامل محافظت کننده. حرز در لغت به معنای پناهگاه و چیزی است که باعث حفاظت می‌شود؛ و در اصطلاح به دعایی گفته می‌شود که برای حفاظت از شر شیاطین، جن، ظلم ستمگران، گزندگان و... است. برخی از حرز‌ها قبل از وقوع ناگواری‌های خاصی که ممکن است واقع شوند، خوانده می‌شود و برخی دیگر برای در امان بودن از تمام ناگواری‌ها نوشته شده و به گردن آویخته یا در جیب گذارده می‌شود.

چون انسان همیشه در معرض خطر‌ها و بلاهاست، این حرز‌ها که از طرف معصومین (علیهم‌السلام) دستور آن صادر شده، عامل محافظت کننده از خطر‌ها و بلا‌ها می‌باشند که مردم یا آن را می‌خوانند و یا به صورت نوشته همراه خود دارند.

از اکثر پیشوایان معصوم شیعه حرز‌هایی روایت شده که «سید بن طاووس» در کتاب «مهج الدعوات» تعداد قابل توجهی از آن‌ها را نقل نموده است و در باب پنجم از حاشیه‌ی کتاب ارزشمند «مفاتیح الجنان» نیز تعدادی از آن‌ها به نقل از همان کتاب آورده شده است.

حرزی که از امام جواد (علیه‌السلام) وارد شده است، اینگونه است: «یا نُورُ یا بُرهانُ یا مُبینُ یا مُنیرُ یا رَبِ اِکفِنی الشُرُورَ وَ افاتِ الدُهُورِ اَسئَلُکَ النَجاةَ یَومَ یُنفَخُ فِی الصُورِ»

خاصیت حرز امام جواد (علیه‌السلام)

حرز امام جواد (علیه‌السلام) یا انگشتری که حاوی این حرز باشد برای حفظ از بلا‌ها و بدی‌ها و هر چه که انسان از آن می‌ترسد مفید است.

خاطره‌ای جالب از اثرات این حرز مبارک

یکی از دوستان نگارنده، که طلبه‌ی فاضل و یکی از اساتید دانشگاه است، نقل می‌کند، در سفری که به سوریه رفته بودم، فرزند یکی از فرماندهان ارتش سوریه با من آشنا شد، روزی با ناراحتی تمام پیش من آمد و از من التماس دعا داشت، گفتم اتفاقی افتاده که چنان ناراحت هستی؟
گفت: پدرم که فرمانده جنگی است در جنگ با تکفیری‌ها و داعش محاصره شده و کار وی بسیار سخت شده است، و پیام داده است که دعا کنید تا خطر رفع شود و نجات یابیم.
من به او گفتم که حرز امام جواد (علیه‌السلام) را می‌دهم، به پدرت بگو که این را بنویسد و به بازوی خود ببندد به خاطر این‌که ائمه (علیهم‌السلام) از فرزندان پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) هستند و پیش خدا، از مقام و منزلت بالایی برخوردارند. این فرمانده نظامی با این‌که از اهل سنت بود، این کار را انجام داده بود و به برکت مقام بلند امام جواد (علیه‌السلام) خطر از آن‌ها دفع شد و از محاصره جان سالم به در برده بودند.
این طلبه می‌گفت: این فرمانده و فرزند او و نیرو‌های تحت امرش با این‌که از اهل سنت بودند، علاقه بسیار وافری به امام جواد (علیه‌السلام) پیدا کرده و ارادت آن‌ها به اهل بیت (علیهم‌السلام) دو چندان شده بود.

منبع: تبیان

انتهای پیام/

نحوه توسل به امام جواد (ع) / خاصیت حرز امام جواد (ع) 

برچسب ها: احادیث ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Malek
۲۳:۴۳ ۳۰ تير ۱۴۰۳
سلام دوستان من همین حرز کوتاه رو که بالا هم اومده طبق همون شرایطش که اگه سرچ کنید هست تو گوگل که چجوری نوشته بشه انجام دادم بستم به بازوم چندروز بعد رفتیم یه جا کندوی زنبور بار بزنیم ببریم یه جا دیگه راننده خودم بودم بهم گفتن شما دور وایستا تا زنبورا نیشت نزنند زنبوردارا دوتاشون لباس مخصوص داشتن ولی من نداشتم دیدم نمیتونن بارو خوب بچینن گفتم اینجوری بار همش می‌ریزه چون خودم حرز داشتم واقعا مطمئن بودم رفتم بالای ماشین خودم بارو چیدم بستم بردیم جای دیگه اونجام لباس نداشتم باز قشنگ کنار زنبورا تا آخر پیاده کنن وایستادم زنبوردارا تعجب کرده بودن که چطور تورو نیشت نزدن و یه جا دیگه هم نجاتم داد که خیلی طولانی میشه اینم داستان من بود
Iran (Islamic Republic of)
آخر نفهمیدم اسم مادرشون چیه ..هزار حرف دیگه زدید یه سوال رو جواب ندادین ..
۲۳:۴۷ ۱۱ تير ۱۴۰۱
اینهمه توضیح دادین ولی یه سوال که اول پرسیدم رو جواب ندادین ..اسم مادر امام جواد چیه ؟..واسلام .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا برای تعجیل در ظهور امام زمان صلوات بفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام بر امام خوبی ها امام جواد مشکل بزرگی دارم قسمت میدهم به بزرگیت به پهلوی شکسته فاطمه زهرا این مشکل رو از زندگی من ببری آرامش زندگیم برگرده ابرومون حفظ بشه به عظمت قران قسمت میدهم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۴۰۱
سلام دوستان عزیزان و همه کسانی که این متن منو میخونید.من اسمم محسن هستش.شما رو قسم میدم به کلام خدا برای من سر نمازاتون دعا کنین.منو به خاک سیاه نشوندن.برام طلسم سیاهی کردن که زندگیمو تباه کرده حالا داره جوونیم و همه چیزمم نابود میکنه.نه کسیو میشناسم نه قادر از خداوند کسی هست.
پس التماستون فقط سرنمازتون از خداوند و خانم فاطمه زهرا برام بخواین منو نجات بده لبه پرتگاه ورته بلاها هستم.اصلا یه چیزی میگم باورتون نمیشه.فک کنین منم برادر کوچیکوتونم تروخدا اگه این متنو میخونین برای من از خدا بخواین و از خانم فاطمه زهرا که نجاتم بده.اسمم محسن هستش.الهی حضرت حق نگهدارتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
به حق امام جوادانشاءالله خدادل همه روبابرآوردن حاجاتشون شادکنه آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۹ آذر ۱۴۰۰
یا امام جواد انشاللع اول خدا بعد ب آبروی خودت حضرت عباس فاطمه زهرا پنج تن آل عبا بختمو باز کنی حاجت دلمو بدی و همچنین حاجت همه مسلمانان امین بر محمد و آل محمد با آرزوی خوشبختی تمام جوانان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
انشالا امام جواد بحق پدرشان حاجات همه رو بده حاجت من حقیر رو هم بده گره زندگیم رو باز کن از همه التماس دعا دارم
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۱۹:۵۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۰
یامادر امام جواد تورا به جوادت قسم میدم. پسرم ازراهی که خطاست برگردون. عاقبت بخیر و سربلندش کن گوش کنه به حرف من مادر مضطرب و پریشون حال. کمکم کن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۳۷ ۱۹ تير ۱۴۰۰
خدایابحق امام‌جواد حاجات مارا روا بفرما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۲ تير ۱۴۰۰
یاامام جوادقربون کرم ولطفت هوای آقاابولفضلم روهم داشته باش ازاین به بعدشماروهم صدامیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۵ ۲۸ اسفند ۱۳۹۹
یا امام جواد شمارو به همین شب باب الحوائج قسمت میدهم مشکلات مردم حل و حاجت روا شون کن .یاامام جواد گره از مشکلات منم حل کن دستمو بگیر گره از کارم و بازکن به اونی که دوستش دارم منتظرشم برسم خوشبخت بشم ازاقا امام جواد میخوام درسال جدید ۱۴۰۰ بهترین خبری که مدتهاست ، منتظرشم بشنوم وبه عشقم برسم خوشبخت بشم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
برای دختر من هم دعا کنید ان شاالله بحق جواد ائمه گره از زندگیش باز بشه
Japan
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
خدایا به حق همین شب عزیز شب باب الحوائج حاجت همه حاجتمدان روا بشه جاجت این بنده حقیرم براورده بشه التماس دعا
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
ازدواجم با کسی که میخوام نه ساله وقفه افتاده لطفا برا منم دعا کنید این گره باز شه بدست امام جواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
برای منم دعا کنید زندگی متاهلی خوبی ندارم . برای کار هم هرکار میکنم به در بسته میخورم . خیلی اعصابم خرابه . اگه کسی متوسل به امام جواد شد منو فراموش نکنه حالم بده .
Japan
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
التماس دعا دارم از همه ی دوستان، دختر ۳۵ساله ای هستم که نه ازدواج برام جور شده تا الان نه شغل ، از امام جواد بخواین به زندگی من به بهترین شکل سروسامان بده ، صلوات
United States of America
فریال
۰۱:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
لطفا یک صلوات بفرستید و هدیه کنید به امام جواد(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
شما رو.به این شب عزیز قسم میدم واسه دختر سه ساله من دعا کنید لکنت شدید گرفته خودش میگه برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
به نام خدا دختری دم بخت هستم مشکلات در دور برمون زیا در این شب برای همه دخترها وبرای....من دعاکنید اجر تان با امام جواد ،،(ع).
Australia
ناشناس
۲۳:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
امشب که هم شب تولد آقا امام جواد و هم آقازاده امام حسین، علی اصغر هست، از خدا میخوام به حق این بزرگواران همه بچه‌های مریض رو شفا بده، مهدیس کوچولوی مارو هم همینطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
یا جوادائمه ی مشکلی دارم التماست میکنم به حق این شب عزیز عیدیمو بده حال دلمو خوب کن کمکم کن امسال به حاجتم برسم یا جواد ائمه ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
یا امام رضا تو رابه جان جوادت خواهرمو شفا بده نزار درد بگشه امشب ازت معجزه میخوام نزار دست خالی از در خونت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
یا جواد الائمه در شرایط سختی قرار دارم هر چه دعا کردم تا الان به اجابت نرسیده آقا جان مضطرم خییییلی روزای سختی را میگذرونم تو را به پدرت امام رضا (ع) نظری کن مشکلم حل بشه یا جواد ائمه ادرکنی ادرکنی ادرکنی خواننده محترم هم برام دعا کنه انشااله اهل بیت دست همه ما را بگیرند یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
30ساله مستاجرم یا امام جواد امشب به نیت 14شب به نیت هرشب 1400توسل بهت یا امام جواد ادرکنی، از تو میخوام نیاز دنیویمو برطرف کن خیلی نیاز به کمکت دارم،یا امام جواد ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
سلام لطفا برای پسرم دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
Do. A
۰۴:۳۳ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
بسم الله الرحمن الرحیمالسلام علیک یا امام جواد.
آقا عزیز زهرا به شما متوسل میشوم تا کار فرزندم درست شود.
Iran (Islamic Republic of)
Yasaman Mansoori
۲۱:۲۵ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
تورو خداااااا امام جواد
Iran (Islamic Republic of)
Yasaman Mansoori
۲۱:۲۱ ۰۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام امام جواد
من هر وقت مشکل دارم توسل میکنم و کمک میخام، ، از حضرت زهرا تا عباس جان و بانو رقیه
امشب دلم گرفت چون دارم به خاطره کاری که نکردم مجازات میشم و درد میکشم☹ آقا یه دختر ۱۴ ساله ام،،، یه مشکل بزرگ پیش اومده برام
یهو دلم هوای شمارو کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
سلام من یه مادر دارم که دیالیز میشن. خیلی روزای سختیه کارمون شده گریه و غصه. ازاین دکتر به اون دکتر. هزینه جور کردن پول کلیه رو هم نداریم. مادرم روز ب روز ضعیف تر میشه تو روخدا برا حالش دعا کنین بحق میوه دل امام رضا ازتون میخام برا مادرم دعا کنین خیلی داغونه. یا امام جواد دستم ب دامنت به فریاد دل پاره پاره مادرم برس
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۰۹:۵۴ ۰۹ تير ۱۴۰۱
سلام. یا امام رضا به حق تنها میوه زندگیت داداشام رو عاقبت بخیر کن از هر بلایی دور کن.. وبه زندگیمون سرساممن بده. و گره تو کار بابام پیش اومده اونم بازکن یا امام رضابحق جوادت دل هیچی پدر مادری نشکنه. یا امام رضا. بحق جوادت مارا شفاعت کن
Sweden
حلیمه هستم ازسویید
۱۰:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
سلام برادر یا خواهر گرامی ببخشید من یگ مشکل دارم هر کاری کنم حاجتم برآورده نمی شود هر جا خواستگاری می روم برای پسر هایم جواب رد می شنوم نمیدانم چیه کنم کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
یارضا خودت کمک همه کن به شفاعت پسرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۳ مهر ۱۳۹۹
تورو خدا مشکلی دارم برام دعا کنید برطرف شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۹
یا امام رضا مشکل پسر مون،حل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ebrahim
۰۴:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
یا جواد الائمه ادرکنی ادرکنی ادرکنی آقا جان بدادم برس و حاجتمو برآورده کن و مشکلمو حل کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
باسلام من دیشب نذرکردم وامروز حاجتمو ازاقا امام جواد ونرجس خانون گرفتم
البته اینم بگم حاجتم مادی بود ک امروز ظهر درکمال ناباوری حاجتمو گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
من
۱۳:۱۲ ۳۱ تير ۱۳۹۹
اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
منم شفا بدین امام جواد
Iran (Islamic Republic of)
پویا
۱۵:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام و درود فراوان پروردگار بر امام مهربانی امام جواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
السلام علیک یا محمدابن علی.یا جوادالائمه ادرکنی بحق فاطمه(س)ادرکنی بحق امام رضا(ع)
Iran (Islamic Republic of)
عاشق اهل بیت
۱۷:۴۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
آلهم عجل ولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
علی هاشمی
۱۹:۳۴ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام حرز امام جواد وبایدازکجاتهیه کرد
Netherlands (Kingdom of the)
شاهدخت
۲۲:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرز امام جواد علیه السلام بسیار مجربه شکی درش نیست حتما استفاده کنید البته اون حرزی که طولانی تره و خاصیتشم بستن به بازوی راست بطور همیشگیه
از جای معتبر تهیه کنید چون شرایط داره نوشتنش یعنی قلم و کاغذ و حتی جوهر باید ساخت دست مسلمان باشه و در ساعت سعد نوشته بشه چهاررکعت هم نماز مخصوص داره
میتونید از کانال آیت الله عابدی در ایتا پیگیری کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۱۸ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
یا امام جوادبه حق پدر بزرگوارت.امام رضا حاجت ممکن راهم روز ۳۰ اذر بده.یا اما جواد ۲۰ هزار صلوات هدیه به شما و سلامتی آقا امام زمان.شفای بیماریها.رفع گرفتاری حاجتمندان.وسلامتی تمامی مسلمین و خانواده و خودم.یا امام جوانمرد باعزت کن.فقط بخاطر دخترم محدثه منشی زاده.یا ضامن آهو در انتظارم.الهی به حق محمد و۵تن آل عبا .انشالله.اللهم صلی علی محمد و آل محمد.