مربیانی که در سال‌های گذشته و در رقابت هالی لیگ جزیره بیش از ۹۰ امتیاز گرفته اند در پایان قهرمان این رقابت‌های شده اند.

نگاهی به آماری جالب در رقابت‌های لیگ جزیرهبه گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلیس به حساس‌ترین روز‌های خود رسیده است و در این هفته‌های پایانیی رقابت نزدیک و نفسگیری میان منچسترسیتی و لیورپول برای کسب عنوان قهرمانی وجود دارد.

شاگردان پپ گواردیولا که در فصل گذشته این رقابت‌ها به عنوان قهرمانی رسیدند امیدوار هستند تا بتوانند این عنوان را بار دیگر تکرار کنند. در طرف مقابل، اما شاگردان کلوپ در لیورپول شرایط خاصی دارند و تیمشان نزدیک به ۴ دهه است که قهرمانی لیگ جزیره را تجربه نکرده است.

لیورپول با ۳۶ بازی و ۹۱ امتیاز تیم صدرنشین است و منچستر سیتی با یک بازی کمتر و ۸۹ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد. نکته جالب در این میان این است که با وجود دشت این تعداد امتیازات توسط این تیم‌ها هنوز قهرمانی یکی از آن‌ها در رقابت‌های لیگ جزیره قطعی نشده است!

سر الکس فرگوسن سرمربی تیم فوتبال منچستر یونایتد در فصل ۱۹۹۹ - ۲۰۰۰ توانست با تیمش ۹۱ امتیاز کسب کند و به عنوان قهرمانی برسد. او در فصل ۲۰۰۸ - ۲۰۰۹ هم با کسب ۹۰ امتیاز به قهرمانی لیگ جزیره رسید.

آرسن ونگر در فصل ۲۰۰۳ - ۲۰۰۴ با آرسنال توانست با ۹۰ امتیاز به قهرمانی برسد. ژوره مورینیو هم با چلسی در فصل‌های ۲۰۰۴ - ۲۰۰۵ و ۲۰۰۵ - ۲۰۰۶ به ترتیب با ۹۵ و ۹۱ امتیاز توانست جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

آنتونیو کونته هم در فصل ۲۰۱۵ - ۱۰۱۶ با ۹۳ امتیاز چلسی را قهرمان کرد و گواردیولا هم در فصل گذشته با ۱۰۰ امتیاز منچستر سیتی را به عنوان قهرمانی رساند.

نکته جالب این است که همواره تیم‌هایی که توانسته اند امتیازی بیش از ۹۰ کسب کنند در رقابت‌های لیگ جزیره به قهرمانی رسیده اند، اما لیورپول با وجود عبور از امتیاز ۹۰ هنوز نتوانسته این اتفاق را رقم بزند و پس از سال‌ها طلسم شکنی کند.


بیشتر بخوانید:

شکست واتفورد و کاردیف مقابل حریفان

شكست تاتنهام مقابل وستهام

بهترین بازیکن ماه منچستر یونایتد مشخص شد

نگاهی به دیدار‌های باقی مانده مدعیان لیگ جزیره

خانه تکانی سرخ پوشان / ۶ بازیکن رفتنی شدند


انتهای پیام/ 

آمار در لیگ فوتبال جزیره 

برچسب ها: دنیای ورزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار