مسئول هماهنگی مواکب‌های شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ گفت: ۵۵۳ تن علوفه رایگان از سوی حشدالشعبی عراق و جهاد کشاورزی بین دامداران سیل زده شادگان توزیع شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،مکی یازع مسئول هماهنگی مواکب‌های شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ یکشنبه گفت:حشدالشعبی عراق ۶۰۰ میلیون ریال برای خرید ۸۳ تن سبوس گندم پرداخت کرده و از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز ۳۷۰ تن انواع علوفه از جمله سبوس، کاه، علوفه و جو تهیه کرده و در حال توزیع است.

وی به تامین آب دام‌های اهالی روستا‌های گرفتار در سیلاب توسط گروه‌های جهادی در شادگان اشاره کرد و ادامه داد:یک مخزن ۱۰۰ هزار لیتری به تامین آب دام روستائیان سیل زده شادگان اختصاص یافته است.

مسئول هماهنگی مواکب‌های شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سیلاب ۹۸ به آغاز تخلیه آب از منازل روستا‌های رگبه، صراخیه و هدبه توسط گروه‌های جهادی و الحشد الشعبی عراق اشاره کرد و گفت:سه پمپ تخلیه توسط الحشد شعبی در منطقه خریداری و تا چند روز دیگر نیز هشت دستگاه موتورپمپ جدید به این منطقه اضافه خواهد شد.

یازع افزود:نیاز سنجی روستائیان سیل زده برای تهیه بسته‌های غذایی ماه مبارک رمضان در روستا‌ها با همکاری پایگاه بسیج شادگان در حال انجام است و با همکاری استان‌های معین بوشهر و شیراز بسته‌های غذایی ماه مبارک رمضان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

طغیان رودخانه‌های کرخه، دز و کارون سبب آبگرفتگی بیش از ۲۷۰ روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در خوزستان شد.

انتهای پیام / د

۵۵۳ تن علوفه رایگان بین دامداران سیل زده

برچسب ها: سیلاب ، جهادکشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.