مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان:

آغاز پرداخت کمک هزینه اسکان موقت سیلزدگان در لرستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: پرداخت کمک هزینه‌های اسکان موقت سیلزدگان آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، مسعود رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان در حاشیه جلسه شورای مسکن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا هر واحد روستایی ۶۰ میلیون ریال و هر واحد شهری ۱۲۰ میلیون ریال طی ۲ مرحله دریافت می‌کنند.

رضایی افزود: نخستین سری از این کمک هزینه‌ها امروز به حساب ۶۱ نفر که پرونده آن‌ها تکمیل شده واریز شده است.

وی بدون اشاره به تعداد واحد‌هایی که این کمک هزینه را دریافت می‌کنند ادامه داد: بر اساس آمار اولیه، سیل موجب تخریب و خسارت ۳۵ هزار و ۵۲۷ واحد شهری و روستایی و ۶ هزار و ۱۰۰ واحد تجاری شده که آمار نهایی با تکمیل پرونده متقاضیان مشخص می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: بر اساس برآورد اولیه ۱۱ هزار و ۱۵۰ واحد باید در روستا‌های استان احداث شوند که پیش بینی‌ها بیانگر افزایش این تعداد است.

 رضایی گفت: تاکنون ۲۵ هزار واحد ثبت سامانه شده که هر روز به این تعداد افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اردبیل، اصفهان، مرکزی، همدان و قزوین استان‌های معین بازسازی مناطق سیلزده لرستان هستند گفت: کمک‌های بلاعوض معیشتی با تشکیل پرونده و از طریق بنیاد مسکن و تسهیلات معیشتی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

هر چند خسارت اولیه سیل ۱۲ فروردین در لرستان ۳۷۰۰ میلیارد تومان عنوان شد، اما با برآورد‌های جدید به این رقم افزوده می‌شود و پیش بینی شده تا ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

پرداخت کمک هزینه اسکان موقت سیلزدگان در لرستان آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.