به مناسبت روز ملی شورا‌ها گردهمایی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های تابعه شهرستان بندرعباس برگزار شد.

برگزاری گردهمایی اعضای شورا‌های شهرو روستا‌یی بندرعباسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان ،به مناسبت روز ملی شورا‌ها، گردهمایی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های تابعه بندرعباس برگزار شد.

مدرس معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،گفت: شورا‌های اسلامی به عنوان یکی از نهاد‌های تصمیم گیرنده و نظارت‌کننده بر امور شهری و روستایی نقش مهمی در توسعه حقوق شهروندی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت انضباط و انسجام مالی در شورا‌ها افزود: عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در همه حوزه‌ها از جمله در صنعت گاز، نفت و امورگمرکی بنا بر قانون به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها پرداخت می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: شناسنامه زیر ساختی روستا‌ها در نیمه نخست امسال باهدف ارتقای شاخص‌های توسعه تهیه می‌شود.

مدرس با اشاره به نقش مهم شورا‌ها در مدیریت بحران‌ها و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی افزود:اعضای شورا‌ها باید با توجه به شناخت منابع در بکارگیری آن‌ها برای توسعه شهری و روستایی دقت کنند.

عزیزاله کناری سرپرست فرمانداری بندرعباس هم در همایش اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های تابعه بندرعباس گفت:اعضای شورا‌ها با برندسازی محصولات هر منطقه می‌توانند نقش موثری در رونق اقتصادی داشته باشند.

وی بااشاره به توطئه رسانه‌های بیگانه و معاند با نظام جمهوری اسلامی افزود: در جامعه باید برای مقابله با هجمه‌های بیگانگان باید فرهنگ سازی شود.
سرپرست فرمانداری بندرعباس گفت:اعضای شورا‌های شهری و روستایی باید در چارچوب اهدافشان حرکت کنند و عملکرد خود را ارزیابی کنند.
وی خواستاری توسعه صنعت گردشگری و حمایت از تولید صنایع دستی در روستاه و بخش‌های استان به همت شورا‌ها شد.

در تقویم رسمی نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ر

توسعه صنعت گردشگری نیازمند حمایت شوراها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.