نماینده مرکز پزشکی حج گفت: مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر استان قم، به منظور تزریق واکسن مننژیت برای حجاج بیت‌الله الحرام، به مدت یک هفته آماده خدمت رسانی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،محمد گل فشان نماینده مرکز پزشکی حج در استان قم گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام حج ۹۸ و بر اساس وظیفه‌ای که از سوی سازمان حج و زیارت در خصوص واکسیناسیون زائران حج تمتع، بر عهده مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر است، واکسیناسیون ۱۸۰۰ تن از حجاج و روحانیان کاروان‌ها از روز ۹ اردیبهشت سال جاری آغاز می‌شود.

نماینده مرکز پزشکی حج در استان قم عنوان کرد: به دلیل توصیه‌های اکید سازمان بهداشت جهانی در خصوص بیماری مننژیت، همه ساله زائران حج تمتع قبل از اعزام، در برابر این بیماری واکسینه می‌شوند.

وی اضافه کرد:این مرکز به منظور احراز سلامت زائران، آنها را مورد معاینه قرار می‌دهد و در صورت تأیید وضعیت سلامت، پس از واکسیناسیون به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

گل‌فشان با اشاره به محل انجام واکسیناسیون حجاج گفت: تیم پزشکی جمعیت هلال احمر قم در جلساتی که در بعثه مقام معظم رهبری برای حجاج برگزار می‌شود، حضور پیدا می‌کنند و نسبت به واکسیناسیون آنها اقدام می‌نمایند.

انتهای پیام/ح

آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار