رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: هفت هزار هکتار از مزارع شهرستان مهاباد به کشت نخود اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جعفر علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال هفت هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت بهاره نخود اختصاص یافته است. 

وی افزود: به دلیل بارش‌های بهاره کشت محصولات از جمله نخود امسال با تأخیر انجام می‌شود و کشاورزان مهابادی در بین محصولات این فصل اولویت را به کشت نخود داده اند.

علیزاده گفت: نخودکاران این شهرستان بیشتر از ارقام نخود سفید قزوین و رنگی پیروز استفاده می‌کنند که در مقایسه با سایر ارقام، دارای عملکردی مناسب و سازگاری بیشتر با شرایط آب و هوایی منطقه دارد.

وی، با بیان اینکه نخود در مزارع این شهرستان به دو روش سنتی و مکانیزه و بیشتر به صورت دیم کشت می‌شود، افزود: متوسط عملکرد برداشت نخود در سطح مزارع دیم این شهرستان ۴۵۰ کیلوگرم و در مزارع آبی بیش از ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار است.

علیزاده تصریح کرد: درسال زراعی گذشته شش هزار و ۳۶۵ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت نخود اختصاص یافته بود که کشاورزان دو هزار و ۸۰۰ تن محصول از آن برداشت کردند.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد در خصوص کشت بهاره و پاییزه درمهاباد هم گفت: در سال زراعی جاری ۱۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت محصولات بهاره از جمله نخود و چغندرقند و ۴۹ هزار هکتار هم به کشت پاییزه گندم اختصاص یافته است.

انتهای پیام/ج

کشت بهاره نخود در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.