مدیر جهاد کشاورزی دزفول از خسارت دیدن ۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان بر اثر سیلاب اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمد زارعی، مدیر جهاد کشاورزی دزفول درخصوص خسارت سیلاب اخیر به بخش کشاورزی گفت: جاری شدن سیل به ۹ هزار هکتار از اراضی این شهرستان خسارت زد.

وی بیان داشت: از این میزان اراضی خسارت دیده، ۶ هزار هکتار بطور ۱۰۰ درصد و ۳ هزار هکتار بین ۲۰ تا ۸۰ خسارت دیدند.

زارعی با بیان اینکه برآورد ریالی این خسارت بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، اظهار کرد: این میزان خسارات مربوط به تمام ابعاد حوزه کشاورزی شهرستان شامل محصولات زراعی و باغی، ابنیه و زیرساخت‌های بخش کشاورزی، جاده‌های بین مزارع، انهار و کانال‌های آبیاری، زهکش‌ها و پل‌های بین مزارع است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه عمده خسارت‌های ناشی از سیلاب به محصولاتی نظیر گندم، کلزا، چغندرقند، سبزیجات، صیفی جات، باغات مرکبات و مزارع گل وارد شده، افزود: اراضی و باغات مرکبات خسارت دیده عمدتاً در بخش‌های مرکزی و چغامیش و به طور کلی روستا‌های حاشیه و همجوار رودخانه دز قرار دارند.

احمد زارعی، سطح زیر کشت ۹ هزار اراضی کشاورزی و باغی متأثر از سیلاب را ۶۰ هزار تن محصول برشمرد و اذعان داشت: این میزان تولید بر اثر سیلاب به طور کلی از بین رفت، اما با توجه به شرایط مطلوب مزارع دیم و برخی مزارع آبی که خسارتی از نظر کمی و کیفی به آن‌ها وارد نشد و همچنین با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی نگرانی در خصوص سرجمع میزان تولیدات کشاورزی شهرستان وجود ندارد.

وی به تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی زیر نظر فرماندار در راستای رسیدگی و پیگیری برای دریافت خسارات ناشی از سیلاب در بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: تمام تلاش ما در کمیته‌های مذکور این است که نوع محصولات و میزان و شدت خسارات بخش کشاورزی شهرستان به صورت دقیق ارزیابی و برآورد شوند و سپس به سامانه ثبت میزان خسارات مدیریت بحران استان ارائه شوند تا پرداخت غرامت‌ها و خسارات کشاورزان در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: بنابراین ما در شهرستان پیگیری‌های لازم را خواهیم کرد، اما زمان و میزان پرداخت خسارات از طریق دولت به مدیریت بحران استانداری و سپس شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

زارعی بیان داشت: باتوجه به تخریب و آسیب دیدن سطح زیادی از زیر ساخت‌های بخش کشاورزی، یکی از دغدغه‌های فعلی آماده سازی بستر لازم برای کشت تابستانه است که بر این اساس با هماهنگی‌های به عمل آمده با مدیریت بحران شهرستان تلاش می‌شود به سرعت زیرساخت‌های لازم برقرار و کشت تابستانه به موقع انجام شود.

وی در پایان از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان و تلاش موفقیت آمیز آن‌ها در راستای کاهش خسارات پیش بینی شده براثر سیلاب تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/گ

اراضی کشاورزی از خسارت سیل در امان نماندند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار