استاندار خراسان رضوی گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برآمده از اعتقادات دینی و آرای مردمی است.

جمهوری اسلامی بر پایه رای مردم است/ شورا‌های اسلامی، رکن تصمیم‌گیرنده در حکومتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی امروز ضمن تبریک روز شوراها، گفت: جمهوریت آن نماد مردم‌سالاری و اسلامیت آن روح مبارک و اعتقادات مردم مؤمن و انقلابی است که قصد کردند با اتکا به توان و ایمان خود، نظامی در خور شأن ایران و بدون خودرأیی، خودکامگی و وابستگی به غیر را شاهد باشند و این مهم در همدلی و حضور فعال و پویای ایشان در همه عرصه‌ها تجلی یافته است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوریت و اسلامیت نظام آن‌چنان در هم تنیده است که این نظام مقدس بسان یک نهاد با روح الهی و حضور مردمی در همه جای جهان الگویی از ایستادگی و حضور را نمایان کرده است.

استاندار خراسان رضوی گفت: دین مبین اسلام در کتاب قرآن و سنت پیامبر مکرم اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) همواره بر مشورت و شورا تأکید کرده‌اند و این مهم از جایگاهی رفیع در این آموزه‌ها برخوردار است.

رزم حسینی افزود: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز که میثاق مردم این سرزمین است جایگاهی مهم برای این نهاد ارزشمند قائل شده است تا آرمان‌های مردم برای رهایی از خودکامگی بیشتر و بهتر دریافت شود و عینیت یابد.

وی ادامه داد: شورا‌های اسلامی ارکان تصمیم‌گیر در حکومت معرفی شدند و هرروز شاهد رشد و تعالی بیشتر این ارکان از روستا‌ها تا کلان‌شهر‌ها هستیم و بی‌شک حضور فعال، مطالبه‌گر و هوشمند مردم در عرصه‌های مختلف می‌تواند به بالندگی و تکامل این نهاد در آینده کمک شایانی کند و از این راه مسیر توسعه در همه ارکان هموارتر گردد.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز که مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارگزاران حکومت، ائمه جمعه و سرمایه گذاران برای توسعه و پیشرفت همدل و همراه شده‌اند، بی شک حضور فعال شورا‌های اسلامی شهر و روستا به ویژه در روستا‌ها می‌تواند کمک شایانی به این هدف کرده و مسیر هموارتری را برای کار آفرینان و متولیان توسعه فراهم آورد.

انتهای پیام//ف. س



حضور هوشمند و مطالبه گر مردم، بالندگی شوراها را در پی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.