سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذر بایجان غربی گفت:در سال گذشته ۱ میلیارد و ۴۲۳ میلیون دلار صادرات به کشور‌های مختلف انجام شد که نسبت به سال ۹۶، ۱۶۶ درصد رشد داشته است.

افزایش ۱۶۶ درصدی صادرات در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در استانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد دهقان امروز سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفت و گوی خبری با رسانه‌های گروهی با اشاره به این که در سال گذشته تسهیلات واحد‌های تولیدی به ارزش ۲ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال پرداخت شده است گفت: با ارائه این تسهیلات برای بیش از ۸ هزار نفر ایجاد اشتغال یا صیانت از اشتغال انجام شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۵۷۸ جواز تاسیس در حوزه واحد‌های صنعتی در استان با سرمایه گذاری بیش از ۳۱ میلیارد ریال و ۲۰۹ پروانه بهره برداری نیز صادر شده است.

دهقان افزود:۱۱هزارو ۵۲۹پروانه کسب صادر و ۲هزارو ۲۳پروانه فنی صادر شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در سال گذشته در حوزه معدن ۶۲ پروانه اکتشاف و ۴۳ پروانه بهره برداری صادر شده است.

آقای دهقان افزود: در سال گذشته ۴۲۴ هزار تن واردات با ارزش ۵۳۹ میلیون دلار انجام شده وه نسبت به مدت مشابه سال ۹۶، ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی از صدور ۱۸۱ عدد کارت بازرگانی و ۷ هزار ۹۰۰ کارت مرزنشینی در سال ۹۷ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۱ هزار ۵۲۹ پروانه کسب صنفی نیز صادر شده و ۲۰۴ هزار فقره بازرسی با بیش از ۱۰ هزار پرونده تشکیل یافته نیز انجام شده است.

 انتهای پیام /ا 

صدور کارت بازرگانی  در آذربایجان غربی 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.