کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

قانون کار و کارگر در کشور ما ضعیف است/ احزاب باید برنامه‌های خود را برای کاهش بیکاری ارائه دهند

یک فعال اصولگرا یکی از مشکلات کشور را ضعف قانون کار و کارگر دانست و خواستار بهبود آن شد.

قانون کار و کارگر در کشور ما ضعیف است/ احزاب باید برنامه‌های خود را برای کاهش بیکاری ارائه دهندحسین کنعانی مقدم، فعال اصولگرا در گفتوگو با خبرنگار احزاب و تشکلهایگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روز کار و کارگر گفت: یکی از مهمترین عناصر اقتصادی کشور منابع انسانی به خصوص قشر کارگر هستند و باید گفت که اگر سیاست‌های دولت در تأمین منابع کارگری حرکت نکند قطعاً نه رونق تولیدی خواهیم داشت و نه کشور از بحران‌های اقتصادی خارج خواهد شد بنابراین دولت باید تعهداتی را در خصوص اینکه سیاست‌هایش باعث مانع از افزایش بیکاری شود بپذیرد.

وی ادامه داد: با توجه به رشد ۸ درصدی اقتصاد  و همچنین بیانات مقام معظم رهبری دولت باید نرخ بیکاری را کاهش داده، امنیت شغلی را برای کارگران ایجاد کند و اهتمام خاصی به این مسئله ببخشد همچنین باید مبارزه جدی با خصوصی‌سازی‌هایی که کارخانه‌ها گرفته و کارگر‌ها را بیکار می‌کند نیز در دستور کار قرار بگیرد.

کنعانی مقدم یکی از ضعف‌های قانونی کشور را درخصوص مساله کار و کارگر دانست و تشریح کرد: متاسفانه قانون کار و کارگر در کشور ما بسیار ضعیف است و حتی تعیین نرخ برای حقوق کارگران نیز بیشتر اغنایی و بر اساس چانه‌زنی‌های کارفرما و کارگر صورت می‌گیرد این در حالی است که در دنیا اصلا به این شکل نیست.

وی افزود: برای مثال در دنیا  سندیکا‌های کارگری به دنبال این هستند که نرخ حقوق کارگر را طوری تایین کند تا هم منافع کارگر، هم منافع اقتصاد کشور و هم منافع کارفرما‌ها تامین گردد؛ بنابراین این موضوع که ما هر سال حقوق کارگران را بر اساس چانه‌زنی تامین می‌کنیم اجهاف آشکاری است که در حق کارگران صورت می‌گیرد.

فعال اصولگرا با اشاره به نقش احزاب برای احیای حقوق کارگران گفت: برخی از احزاب همانطور که از نامشان برمی‌آید مدافع حقوق کارگران هستند و راه خودشان را بر اساس منافع کارگری جلو می‌برند. برخی دیگر از احزاب نیز باید جایگاهی برای مطالبات مردم داشته باشند که بخشی از این مطالبات هم مطالبات کار و کارگری است و باید اهتمام بیشتری بر این موضوع گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مثال احزاب باید در بیانیه‌ها و اقدامات خود سعی کنند تا منافع کارگر را مورد نظر قرار دهد که البته بازهم این‌ها به تنهایی کافی نبوده بلکه باید برنامه‌های خود را برای کاهش نرخ بیکاری، کاهش نرخ اشتغال و مقابله با قوانینی که در مجلس ممکن است وضع شود و حقوق کارگر را مورد خدشه کند، ارائه دهند و این موضوع باید جزو برنامه‌های اصلی هر نماینده‌ای باشد که قرار است از طریق احزاب وارد مجلس شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار