۱۲ هکتار از مزارع شهرستان بابلسر امسال به کشت خیار اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حمیدرضا رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر گفت: ۱۲ هکتار از مزارع شهرستان بابلسر امسال به کشت خیار اختصاص یافته که پیش بینی می‌شود از این سطح زیرکشت ۹۶ تن محصول برداشت شود.
 
وی با بیان اینکه خیار یک محصول فصل گرم است که در دمای ۱۸ تا ۳۰ درجه سانتی گراد بهترین رشد را دارد، گفت: اواخر فروردین تا اواخراردیبهشت ماه که خطر سرمای بهاری کاملا از بین رفته باشد، بهترین زمان کاشت خیار است.
 
رحمانی افزود: شهرستان بابلسراز شهرستان‌های پیشرو در تولید محصول سالم می‌باشد که با ترویج تولید محصول سالم و کم نهاده، در سال زراعی گذشته، موفق به تولید محصول سالم خیار و گوجه فرنگی و دریافت گواهینامه استاندارد محصول سالم ایران گپ شد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر با بیان اینکه برای خاک گلدان یا بستر خزانه از یک سوم کود حیوانی پوسیده، یک سوم ماسه و یک سوم خاک مزرعه استفاده شود، گفت: استفاده از کود‌های زیستی (ازته، فسفره، پتاسه) به عنوان استارتر ریشه در زمان انتقال نشا تاثیر زیادی در میزان عملکرد محصول دارد.
 
وی گفت: برای جلوگیری از زرد شدن برگ خیار که عامل آن قارچ سفیدک داخلی می‌باشد از زمان ۲-۳ برگی شدن خیار، توصیه می‌شود هر هفته با شیر محلولپاشی شود (۱ لیتر شیر در ده لیتر آب).
 
وی افزود: خیار گیاهی حساس به خشکی است که برای رشد مناسب باید رطوبت کافی در اختیار آن قرار گیرد که البته خیس کردن برگ‌ها باعث آفتاب سوختگی و گسترش بیماری‌های قارچی می‌شود به همین دلیل توصیه ما استفاده از روش آبیاری قطره‌ای است.

انتهای پیام/آ
 
 

بابلسر پیشرو در تولید محصول سالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار