رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در سفر رئیس جمهور به تربت جام ۷ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان شهدای صالح آباد اختصاص داده شد ولی هنوز مبلغی دریافت نشده است.

اعتبار اختصاص داده شده به بیمارستان، دریافت نشدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در سفر رئیس جمهور به تربت جام ۷ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان شهدای صالح آباد اختصاص داده شد، ولی هنوز مبلغی دریافت نشده است و بیمارستان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه از مسئولین کشوری و استانی درخواست داریم منطقه محروم صالح آباد را درک کنند، تصریح کرد: در حوزه درمان با توجه به سند ۱۴۰۴ و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که کمبود ۲۲۰ تخت بیمارستانی دولتی در تربت جام داریم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در سفر وزیر بهداشت به تربت جام قول و امضا ساخت بیمارستان را گرفتیم و از طریق کمیسیون بهداشت، برنامه و بودجه مجلس با کمک و همکاری نماینده مجلس موافقت اصولی ساخت بیمارستان آموزشی درمانی ۲۲۰ تختخوابی ذیل قانون ۲۰ برنامه و بودجه در سال ۹۸ را گرفتیم.

افکار افزود: بیمارستان در فضای ۲۱ هکتار از موقوفات مرحوم ملک و با ۱۰ هکتار بیمارستان سجادیه مجتمع درمانی بزرگ در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: برای اولین بار بیمارستان سجادیه به مرکز آموزش، درمانی و پژوهشی تبدیل شد و این گام بزرگی است که در سنوات آینده در غالب رشته‌های مختلف انجام خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: درسال ۹۷ در حوزه بهداشت و درمان راه سختی‌ها را هموار و خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت در غالب طرح تحول سلامت به مردم ارائه کردیم، اگر چه افزایش قیمت دلار و ارز به طور غیر مستقیم تاثیرات بسیاری در دارو و تجهیزات پزشکی گذاشت، اما با مدیریت، تلاش، همکاری و برنامه ریزی درست بوجود نیامد.

افکار افزود: با توجه به رشد جمعیت و موالید در شهرستان، عدم بیمارستان تخصصی زنان و زایمان، غیر قابل استفاده بودن بیمارستان طالقانی و کمبود امکانات در بخش زایشگاه بیمارستان سجادیه با برنامه ریزی دقیق بیمارستان ۶۴ تختخوابی تخصصی زنان و زایمان تا ۲ ماه آینده در بخش نوزادان، آزمایشگاه و مادران باردار آماده برای خدمت رسانی به تمام بانوان شهرستان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صالح آباد شهرستان شده، تصریح کرد: برای اولین بار شبکه بهداشت و درمان به صورت مستقل راه اندازی و مسئولیت آن جدا شد و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: فاز اول بیمارستان صالح آباد که یک اورژانس خدماتی شبانه روزی است با هماهنگی‌های لازم از نظر پزشک، پرستار، و مجوز‌های آزمایشگاه، بخش دیالیز و رادیولوژی  تا ۲ ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

افکار افزود: بزودی یک مجتمع درمانی بزرگ در منطقه ایجاد خواهد شد که شامل ۲ بیمارستان، مراکز آموزشی، تصویر برداری و کلینیک‌های ویژه خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم و طبق کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات پزشکی را در حوزه‌های مختلف سلامت، بهداشت، دارو و درمان بررسی می‌کنیم و در صورت گزارش تخلفات با نمایندگان ادارات نظام پزشکی و تعزیرات به شکایات رسیدگی می‌کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حوزه آموزش با هیئت برد تخصصی در تهران صحبت شده و موفق شدیم نظر مثبت آنان را به بحث آموزش پزشکی جلب کنیم و با رایزنی‌ها و بازدهی‌های مختلف از شهرستان در سال ۹۸ مجوز پذیرش تعداد ۱۲ دانشجو در رشته مامایی و مجوز جذب ۱۰ هیئت علمی در سال ۹۸ و تعداد دو رشته هوشبری و اتاق عمل را در آینده نزدیک خواهیم داشت.

افکار با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان افزود: طرح تحول سلامت در حمایت از مردم محروم و پرداختی از جیب مردم وبه حداقل رساندن هزینه‌های درمانی است که از ۶۵ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد و بار عظیم مالی را از دوش مردم برداشتیم و خدمات خیلی خوب انجام شد.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ با توجه به کمبود منابع مالی و تغییر وزیر، سیاست‌های وزارت بهداشت روی ۲ محور اصلی تغییر و تمام سیاست‌های ما انقباضی خواهد بود، به خاطر کمبود منابع اولولیت ما بر نظام ارجاع الکترونیک، تامین دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود.
 
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در حوزه نظام ارجاع الکترونیک با کمک سازمان نظام پزشکی و بیمه‌های فعال شهرستان، شورای سیاست گذاری موظف است تا ۲ ماه آینده زیر ساخت‌ها را راه اندازی کند تا طریق سیستم نظام الکترونیک خدمات اولیه را در حوزه بهداشتی و درمانی به مردم ارائه دهیم.

افکار افزود: با توجه به مسائل کشور و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه که به کشور شده است تا جایی که می‌توانیم صرفه جویی کنیم و طوری برنامه ریزی شود که مردم آسیبی نبینند و حداقل‌های لازم را برای مردم فراهم کنیم و در بحث دارو و تجهیزات این ۲ محور اصلی حرکت ما در سال ۹۸ خواهد بود.

انتهای پیام //ز. ج


سال ۹۸ اولویت ما بر نظام ارجاع الکترونیک و تامین دارو خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.