رئیس شورای اسلامی شهرکرد از بررسی ۸۰ پرونده حقوقی مربوط به مشکلات مردم و شهرداری در این شورا خبر داد.

80 پرونده حقوقی در شورای شهرکرد بررسی شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حیدر علیپور رئیس شورای اسلامی شهرکرد، ضمن گرامیداشت ۹ اردیبهشت روز ملی شورا‌های اسلامی با اشاره به جایگاه قانونی این نهاد گفت: از ابتدای فعالیت پنجمین دوره شورا‌های اسلامی در سال ۹۶ تا کنون، ۸۰ پرونده حقوقی مربوط به مشکلات مردم و شهرداری در کمیسیون حقوقی و نظارت این شورا بررسی شده است.

وی، رسیدگی به مشکلات مردم و رفع اختلافات حقوقی بین شهروندان و شهرداری را از مهمترین برنامه‌های شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد.

علیپور افزود: شهرداری می‌تواند ملک‌های واقع در محدوده عقب نشینی خدمات شهری که باقیمانده آن‌ها کمتر از حد نصاب تفکیک است را با رضایت کامل مالکان خریداری کند.

وی تأکید کرد: این اقدام باید در راستای بهبود منافع شهرداری و درآمدزایی برای مدیریت شهری صورت گیرد.

علیپور اضافه کرد: در تغییر کاربری‌ها از غیرمسکونی به مسکونی و یا کارگاهی باید سهم شهرداری به موقع دریافت و در راستای تأمین بودجه برای ارتقای کمی و کیفی خدمات رسانی به شهروندان هزینه شود.

وی همچنین بر لزوم توجه به سهم و منافع شهرداری در تمامی طرح‌های توسعه شهری تأکید و اضافه کرد: رعایت حقوق مالکانه مردم و شهروندان در این زمینه هم بایستی از سوی شهرداری مورد توجه باشد.

نهم اردیبهشت سالروز آغاز به کار رسمی شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال ۱۳۷۸ در کشور، به عنوان «روز ملی شوراها» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ش

۹ اردیبهشت روز ملی شوراهای اسلامی

برچسب ها: شورای اسلامی ، حقوقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار