وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: کشور‌های اسلامی و مسلمانان باید جایگاه خود را در اقتصاد جهانی پیدا کنند.

باید زمینه تحقق یک آینده مطلوب در جهان مشخص شودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرگان جوان، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در اختتامیه همایش بین‌المللی آینده جهان اسلام در افق ۱۴۱۴ که عصر امروز (دوشنبه ۹ اردیبهشت ماه) در محل دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: اگر به دقت نگاه کنیم می‌بینیم که آینده جهان اسلام برای تمام مسلمانان و مخصوصا شیعیان روشن است که البته چشم انداز مناسبی برای جهان تحقق جامعه آرمانی مهدویت است.

وی افزود: آنچه که لازم است بستر سازی برای تحقق یک آینده مطلوب درخشان مشخص است.

وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: ما باید به گونه‌ای گام برداریم که تحقق یک جامعه آرمانی مهدوی میسر شود، اگر امروز یک نگاه اجمالی به وضعیت موجود بیندازیم می‌بریم که چقدر تا رسیدن به این هدف فاصله داریم، جامعه مهدوی جامعه مطلوبی است که حقیقت جهان اسلام را به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: در چنین جامعه‌ای عدالت به معنای واقعی کلمه تحقق می‌یابد و حمد و سپاس خداوند به معنای حقیقی صورت می‌گیرد.

دژپسند تصریح کرد: در چنین جامعه‌ای کوچکترین هدر رفت منابع وجود ندارد و همگان برای بهترین نوع استفاده از نعمت‌های الهی قیام خواهند کرد.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان کرد: امروز روند توسعه در جهان اسلام آن طور که باید نیست و ما باید از نعمت‌هایی که داریم به نحو احسن استفاده کنیم در حالی که ۷۰ درصد کل تولید نفت جهان در کشور‌های اسلامی است.

وی گفت: چرا باید سهم ما در تولید ناخالص جهان تنها حدود ۴۰ درصد باشد در صورتی که ۷۰ درصد یک منبع را در دسترس داریم؟ چرا سهم ما در تولید ناخالص جهانی کم بوده و سهم سرمایه‌گذاری کشور‌های اسلامی تنها ۷ درصد است لذا باید بدانیم که زنگ خطر به صدا در آمده چرا که از ظرفیت‌های خود غافل مانده‌ایم.

دژپسند ادامه داد: در حوزه اقتصادی برای سازمان‌دهی برای اتحادیه‌های حوزه‌های مختلف چه کرده‌ایم؟ آیا توانسته‌ایم روابط چند جانبه خوبی برای خود تعریف کنیم. سال‌ها است که از ایجاد پول واحد در کشور‌های اسلامی سخن می‌گویم تا ما نتوانسته‌ایم به آن جامه عمل بپوشانیم ایراد کار چیست؟

وزیر اقتصاد و امور دارای افزود: کشور‌های اسلامی یک برند به نام تولید غذای حلال دارند و باید آن را در کشور‌های دیگر توسعه بدهند چرا که می‌توان ارزش افزوده بسیاری به دست آورد.

وی بیان کرد: ما نتوانسته‌ایم پیوند درستی در جوامع اسلامی بر قرار کنیم تا هم افزایی افزایش یابد لذا باید کشور‌های اسلامی جایگاه خود را در اقتصاد جهانی پیدا کنند تا به سهم ۲۵ درصد جهانی دست یابند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار