نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در سخنرانی انتخاباتی خود اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور عمدا نظام سیاسی آمریکا را تخریب می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، معاون باراک اوباما، در نخستین سخنرانی بزرگ کمپین انتخاباتی خود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، را متهم به تخریب نظام سیاسی آمریکا کرد.

بایدن در سخنرانی خود در پنسیلوانیا اظهار داشت ترامپ از روی عمد دارد نظام سیاسی آمریکا را «تخریب» می‌کند. او گفت: «نظام سیاسی ما در حال تخریب شدن توسط رئیس‌جمهورمان است تا [او] به سوءاستفاده از قدرت ادامه دهد».

معاون پیشین اوباما در ادامه افزود: «ما در حال نبرد برای بازگرداندن روح آمریکا هستیم و باید آن را ترمیم کنیم».

او در ادامه تاکید کرد آمریکا از سوی طبقه متوسط و اتحادیه‌های کارگری ساخته شده است، نه مدیران عامل و معامله‌گران وال‌استریت.

بایدن همچین خواستار حذف موارد ویژه در قانون مالیاتی شد که سبب منتفع شدن ثروتمندان می‌شود. او در این خصوص اظهار کرد: «ما باید در این کشور به کار پاداش دهیم نه به ثروت».

نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا همچنین گفت تحصیلات عالی باید برای همه مقرون به صرفه باشد؛ زیرا ۶۵ درصد مشاغل آمریکا نیاز به آموزش‌های فراتر از سطح دبیرستان دارند.

معاون اوباما همچنین قول داد جزئیات بیشتری در مورد چگونگی اصلاح قانون مالیاتی برای کمک به خدمات بهداشت و درمان و آموزش عالی در سخنرانی‌های آینده خود ارائه کند.

جو بایدن هفته گذشته در حساب توئیتری خود به طور رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام کرد. وی در حساب توییتر خود نوشت: ارزش‌های اصلی این کشور، جایگاه ما در دنیا، دموکراسی ما و همه چیز‌هایی که باعث شده آمریکا، آمریکا شود در خطر است. به همین دلیل من امروز نامزدی خود را برای ریاست جمهوری آمریکا اعلام کردم.

بایدن از سال ۲۰۰۹ تا سال ۲۰۱۷ به عنوان معاون اوباما مشغول به فعالیت بود. پیش از آن وی از سال ۱۹۷۳ تا سال ۲۰۰۹ به عنوان نماینده ایالت دلاویر در سنای آمریکا حضور داشت. بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال‌های ۱۹۸۸ و ۲۰۰۸ شرکت کرد؛ اما خیلی زود از هر دو انتخابات کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار