مدیرکل زندان‌های کردستان گفت:سال گذشته هشت میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آزاد شده استان اعطا شده است که همگی موفق به اخذ گواهینامه‌های مهارتی خود شده اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اسحاق ابراهیمی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۱ کارگاه مهارت آموزی درزندان‌های استان کردستان فعالیت می‌کند افزود: در این کارگاه‌ها که توسط مربیان کارآزموده برگزار می‌شود آن دسته از مهارت‌های شغلی مورد نیاز بازار از جمله حوزه‌های صنعت، کشاورزی و خدمات به زندانیان آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال گذشته هشت میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان آزاد شده استان اعطا شده است که همگی موفق به اخذ گواهینامه‌های مهارتی خود شده اند.

مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: پنج هزار و ۳۷ نفر از ۶ هزار و ۷۳۳ مددجوی زندان‌های کردستان پس از شرکت در آزمون‌های رسمی موفق به اخذ گواهینامه مهارت شدند.

مدیرکل زندان‌های کردستان فراهم سازی زمینه اشتغال زندانیان پس از آزادی از زندان را از مهم‌ترین برنامه‌های اصلاحی و تربیتی زندان‌های استان در راستای باز اجتماعی کردن مددجویان اعلام کرد.

وی اظهار داشت: در تمامی مراکز سطح استان امکانات و شرایط مساعد برای حضور زندانیان در کارگاه‌های حرفه آموزی فراهم شده تا به این ترتیب ضمن کسب مهارت در مدت زمان تحمل حبس، از بیکاری به عنوان یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی مصون باشند.

انتهای پیام/م

۵۰۳۷  نفر از مددجویان آزاد شده در کردستان گواهینامه مهارت گرفتند

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.