معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت:اگر نگرش و رویکرد‌ها در توسعه روستا‌ها تغییر کندبسیاری از مشکلات معیشتی مردم حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در کارگروه توسعه روستایی وعشایری استان گفت:در حوزه توسعه روستایی دچار رفتار‌های کلیشه‌ای شده ایم وبرای اینکه بتوانیم از این مشکل رهایی پیدا کنیم، باید با نگاه وایده تازه‌ای وار میدان عمل شویم.

وی به اجرای طرح توسعه اقتصادی و اشتغال زایی روستا‌های استان اشاره کرد و گفت:این طرح توسط سازمان برنامه و بودجه اجرا می‌شو ودر آن به مطالعه ۱۲۶۰ روستا پیش بینی شده است که به نظر می‌رسد در یک مرحله امکان پذیر نیست وباید دسته بندی شود.

معاون عمرانی استاندار از انتخاب ۶۵روستا به عنوان پایلوت طرح اشتغال روستایی خبردادوگفت:اگر این طرح به درستی اجرا شود می‌تواند جلوی بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم را بگیرد.

وی نقش روستائیان را در پویایی اقتصاد کشور بسیار ارزشمند دانست وبیان کرد:عمده مواد غذایی کشور از طریق دام داری وکشاورزی از روستا‌ها تامین می‌شو وروستائیان سهم و نقش مهمی در اقتصاد ملی دارند وباید به ان‌ها بیش از پیش توجه شود.

رحمتی افزود:برای بهبود فضای کسب و کار در روستا‌ها باید همه دستگاه‌های اجرایی باتمام توان در خدمت مردم باشند.

وی رونق تولید را تنها عامل بهبود وضعیت اقتصادی کشور دانست وگفت:اگر دریک جامعه تولید رونق داشته باشد، برای مردم اشتغال ایجاد می‌شودوجامعه به سمت رشد و توسعه حرکت می‌کند.

مدیرکل امور روستایی وشورا‌های استانداری آذربایجان شرقی نیز در این کار گروه از برگزاری جشنواره توانمندی‌های روستایی و عشایر خبر دادوگفت: در این زمینه اقدامات لازم را انجام دادیم و در اینده نزدیک شاهد این اتفاق خوب در استان خواهیم بود.

کرمی ایجاد اشتغال پایدار را در روستا‌ها از برنامه‌های مهم خود عنوان کردوافزود:در راستای ایجاد اشتغال در روستا‌ها کار‌های خوبی انجام شده است واین امر باعث بهود فضای کسب وکارمی شود.

 

انتهای پیام/ش

ایجاد اشتغال پایدار در روستا‌های اذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار