دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم، گفت: ۱۵ هزار نفر از این معتادان در تهران هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در همایش دبیران شورا‌های هماهنگی مبارزه با موادمخدر که امروز (سه‌شنبه دهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با بیان اینکه این نشست دو روزه با هدف ارزیابی اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای سال ۹۸ برگزار شده است و مسئولان استانی ستاد مبارزه با موادمخدر برنامه‌ها را ابلاغ می‌کنند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین برنامه برای سال ۹۸ موضوع معتادان متجاهر است و افزایش ظرفیت نگهداری و درمان این معتادان در دستور کار قرار گرفته و شرایط لازم مهیا شده است.

وی افزود: با توجه به برخورد‌هایی که با معتادان متجاهر صورت گرفته است، بسیاری از مردم مناطق درگیر با این معضل ابراز خوشحالی می‌کنند و این موضوع یک دغدغه جدی است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در این نشست بحث و تبادل نظر در این خصوص صورت گرفته و شرایط اجتماعی برای درمان و بازپروری معتادان فراهم شده است، گفت: در طرح جدید مهارت‌آموزی را برای معتادان انجام می‌دهیم تا شغلی یاد گیرند و با خروج از کمپ‌های ترک اعتیاد بتوانند مشغول به کار شوند.

مومنی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه موادمخدر، تصریح کرد: ما همسایه کشوری هستیم که ۱۰ هزار تن تولید موادمخدر دارد و از زمان ورود آمریکایی‌ها به این کشور، تولید موادمخدر ۵۰ درصد بیشتر شده است.

مومنی تصریح کرد: طرح یاری‌گران را با مشارکت تمامی خانواده‌ها و مردم برای مبارزه با موادمخدر ایجاد کردیم و در این خصوص کار‌های مقدماتی صورت گرفته است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تهران با اشاره به اینکه مقابله به تنهایی ما را به جایی نمی‌رساند، اضافه کرد: کار‌های فرهنگی و پیشگیرانه باید صورت گیرد و به زودی جزئیات این طرح را در زمینه مشارکت نهاد‌ها و مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

مومنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با معتادان متجاهری که بیماری‌های واگیردار دارند چه برخوردی خواهد شد؟، گفت: این معتادان نیز قطعا تحت مداوا قرار می‌گیرند و امسال برای این موضوع تصمیم‌های جدی گرفته شده است.

وی درباره برخورد با مراکز غیرمجاز ترک اعتیاد خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در این خصوص متولی هستند و هماهنگی‌های لازم با نیروی انتظامی برای برخورد با مراکز غیرمجاز انجام شده و به زودی با این مراکز برخورد خواهد شد.

مومنی درباره ترانزیت موادمخدر از طریق راه‌های آبی کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی در خط مقدم مبارزه بین‌المللی با موادمخدر قرار دارد و در همه ابعاد این مبارزه ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اعتیاد به مواد مخدر سرقت را افزایش می‌دهد


دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر درباره این‌که چه تعداد معتاد متجاهر در کشور داریم؟ تصریح کرد: بر اساس آمار در حال حاضر ۵۰ تا ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که ۱۵ هزار معتاد در تهران هستند و ظرفیت‌های لازم در این خصوص فراهم شده و به زودی ظرفیت‌های نگهداری معتادان متجاهر در کشور افزایش خواهد یافت.

مومنی تصریح کرد: همچنین چند هزار ظرفیت جدید ایجاد خواهد شد که ۵۰۰ ظرفیت در تهران و در حدود ۴۰۰۰ نفر در دیگر استان‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: موادمخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار