تویسرکانی گفت: در گذشته جعل سند یکی از جرائم شایع بود، اما امروز جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده است

جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد تویسرکانی رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید این سازمان که امروز (سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: امروز نظام ثبتی بهتر از گذشته اثر خود را نشان داده و همه اعتقاد دارند که نظام ثبتی برای یک نهاد الزام آور برای جامعه است.

وی گفت: امروز بسیاری از بورکراسی‌ها و کاغذ بازی‌ها در سازمان ثبت از بین رفته و دیگر شاهد صف‌های طولانی در دفاتر ثبت نیستیم و دست دلالان کوتاه شده است.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: زمانی اعلام شد سیل دفتر سازمان ثبت اسناد را در پل دختر زیر گل برده است، اما نگرانی نداشتیم، چرا که تمام اسناد را در تهران داشتیم.

  تویسرکانی ادامه داد: امروز اگر دفتر ثبت اسناد برای از بین بردن برخی اسناد دچار آتش سوزی شود دیگر نگران اسناد نیستیم، چرا که تمام اسناد اسکن شده اند و دیگر شاهد صدور چند سند برای یک ملک نیستیم.

وی با بیان اینکه زمینه فساد را برای بسیاری از دلالان از بین بردیم، خاطرنشان کرد: بنده زمانی که رییس دادگستری بودم مشاهده کردم که فردی را دستگیر می‌کردند که از منزل او دفتر ثبت اسناد و صد‌ها سند جعلی کشف شد.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: در گذشته جعل سند یکی از جرائم شایع بود و امروز جعل سند در سازمان ثبت به صفر رسیده و زمینه فساد از بین رفته است.

 تویسرکانی بیان کرد: آیت الله آملی لاریجانی بار‌ها به بنده تذکر دادند چرا برای اقدامات خود تبلیغ نمی‌کنید که بنده پاسخ دادم کار سازمان ثبت برای مردم است و نیاز به تبلیغ ندارد.

رییس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در ابتدای شروع کار نمی‌توانم بگویم چه میزان مخالفت‌ها و سنگ پرانی‌ها را تحمل کردم و بنده خودم هم ناراحت بودم که بسیاری از اقدامات و کار‌ها قابلیت اجرا ندارد.

تویسرکانی با اشاره به اینکه اگر حمایت‌های آیت الله آملی لاریجانی نبود در این فضای سنگین نمی‌توانستیم کار کنیم، گفت: امروز تمام اسنادی که در جعبه‌ها شکسته بودند ثبت الکترونیک شده اند.

گفتنی است؛ ذبیح الله خدائیان با حکم رییس قوه قضاییه جایگزان احمد تویسروکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد.

خدائیان پیش از این در معاون حقوقی قوه قضاییه بود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار