خدائیان گفت:رییس جدید قوه قضاییه از دورن قوه قضاییه برخواسته و فرزند دستگاه قضایی است.

///به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله خدائیان رییس جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاون حقوقی سابق قوه قضاییه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که امروز (سه شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: رییس جدید قوه قضاییه از دورن قوه قضاییه برخواسته و فرزند دستگاه قضایی است.

وی گفت: با حضور رییس جدید قوه قضاییه دستگاه قضایی شاهد تحول در دستگاه قضایی خواهیم بود که تحول فقط در دادگستری‌ها نیست بلکه شامل سازمان ثبت هم می‌شود و تثبیت مالکیت‌ها است که اگر به این امر توجه شود در جامعه امنیت ایجاد می‌شود.

خدائیان با بیان اینکه امروز بسیاری از دعوا‌ها بر سر قرارداد‌هایی معمولی است که در بنگاه‌های املاک نوشته می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از پرونده‌ها ناشی از تداخل مرز‌های زمین‌های افراد با هم است که اگر ثبت اسناد با سرعت و دقت انجام شود باعث رونق اقتصادی می‌شود و زمینه حمایت از کالای ایرانی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: از جمله اقدامات ما تکریم همکاران و مراجعه کنندگان است وما باید محیطی امن در سازمان ثبت ایجاد کنیم و اجازه ندهیم افرادی از دورن و یا بیرون سازمان حیثیت این سازمان را از بین ببرند.

خداییان گفت: زمانی اگر به بایگانی یک دفتر خانه دستبرد می‌زدند یک سند از بین می‌رفت و اگر دفتری دچار آتش سوزی می‌شد اطلاعات یک شهر از بین می‌رفت، اما امروز با الکترونیکی شدن اسناد و ایجاد سرور‌ها اگر به بایگانی و سرور سازمان ثبت از طریق هکر‌ها دستبرد زده شود اطلاعات کل کشور از بین می‌رود و لازم است سرور‌ها ایمن سازی شوند، زیرا ایمن سازی اطلاعات ضروری‌تر از الکترونیکی شدن اسناد است.

وی گفت: سامانه‌ها باید به روز رسانی شوند، زیرا فناوری اطلاعات روزانه در حال به روز شدن هستند و اگر ما سرور‌ها را به روز نکنیم با کندی در ارایه خدمت مواجه می‌شویم و باید بین سامانه‌ها یکپارچه سازی و ارتباط ایجاد شود.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: امروز باید در جهت اعتبار بخشی به اسناد کار کنیم و این فرهنگ را ایجاد کنیم که افراد برای خرید یک ملک به جای مراجعه به بنگاه‌ها املاک به دفترخانه‌ها مراجعه کنند.

خدائیان افزود: طرح کاداستر باید اجرا شود و قانون ثبت اسناد قدیمی و مربوط به گذشته است و باید به روز رسانی شود.

وی گفت: در ثبت شرکت‌ها مشکلاتی داریم، زیرا یک قانون جامعه در مورد ثبت نداریم و امروز ما فقط مسئول ثبت شرکت‌ها هستیم و همین باعث شده  با صد‌ها شرکت کاغذی روبه رو باشیم به همین دلیل در معاونت حقوقی لایحه‌ای در خصوص ثبت شرکت‌ها نوشته شده که اگر تصویب شود تحولی در قانون ثبت شرکت‌ها ایجاد می‌کند.

وی گفت: امروز با صد هزار تومان می‌توان یک شرکت را ثبت کنیم و نیازداریم در قوانین تجدید نظر کنیم.

گفتنی است؛ ذبیح الله خدائیان با حکم رییس قوه قضاییه جایگزان احمد تویسروکانی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار