سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی پس از انتشار ویدئوی جدید داعش از سرکرده این گروه تروریستی اعلام کرد واشنگتن ویدئوی مذکور را به دقت بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز، در پی انتشار پیامی ویدئویی از سوی ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، که به سرعت به کانون خبری رسانه‌های جهان تبدیل شد، آمریکا تاکید کرد که به تلاش برای پیگرد و دستگیری رهبران این گروه افراط گرا و خشونت طلب ادامه خواهد داد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ساعاتی پس از انتشار این ویدئو مدعی شد که ائتلاف بین‌المللی همچنان مصمم به ادامه ماموریت برای شکست کامل این تروریست‌ها است و تلاش دارد کلیه سرکردگان این گروه را دستگیر و به دست عدالت بسپرد.

او در ادامه ضمن تاکید بر اینکه داعش یک گروه شکست خورده است، گفت: «کارشناسان آمریکایی در حال بررسی ویدئوی ضبط شده‌ای هستند که از سرکرده این گروه منتشر شده است. این ویدئو سپس برای بررسی دقیق‌تر و تعیین صحت و اعتبار آن تحویل سرویس‌های اطلاعاتی خواهد شد.»


بیشتر بخوانید: ابوبكر بغدادى بعد از ۵ سال دوباره رويت شد + فيلم و عكس


از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون نیز به انتشار ویدئوی سرکرده گروه داعش واکنش نشان داده است. شون رابرتسون، سخنگوی پنتاگون، با اعلام اینکه وزارت مقامات وزارت دفاع در جریان انتشار این ویدئو قرار گرفته و در حال بررسی آن هستند، یادآور شد که ماموریت شکست کامل داعش با حمایت و پشتیبانی شرکای آمریکا ادامه خواهد یافت.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هنوز به طور رسمی به انتشار این ویدئو واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۱۵:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
چقدر دورویی و پررویی ، چقدر حیله گریی و دروغگویی ، چقدر مضحک و عوام فریبکاری . همه دنیا میدونند که آمریکا با کمک رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و کشورهای غربی و با پول رژیم آل سعود و امارات ، خودش این تروریستهارو صادر کرده . حالا برفرض محال ما بگیریم که بعضی‌ها این مسئله رو ندونن . اما هرکسی که ندونه ، خود سیاستمداران تروریست آمریکایی این رو خیلی خوب میدونند که خودشون مادر تروریست‌های دنیا هستین ، حالا میگن که می‌خوان فرزندان خودشون رو از بین ببرند .
خیلی حرفشون مضحک و غیر قابل باوری .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
از مواضعی که مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در باره این ویدئو و سخنرانی متن آن اتخاذ کرده بسیار محرز و مبرهن است که در هلی برد نیروهای فرماندهی داعش به نقاط نامعلوم و نجات آنان از مهلکه مرگ حتمی و تحت عنوان نجات فرماندهان کلاه سفیدها.....خیلی دور از ذهن نیست که این فرماندهان بالاخص ابوبکر البغدادی در شاخ آفریقا و یا هر کجای دیگری از این قاره ی کهن آفریقا باشند و با نامهائی چون بوکوحرام و ....تحت حمایتهای یگان سنتکام آمریکا در حال تجدید قوا باشند........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
در گوشی 4 اینچی بنده قیافه این بابا بیشتر شبیه پرویز پرستوییه تا ابوبکر بغدادی. با عرض معذرت از استاد پرستویی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
عین روز روشنه که صهیونیستا و سعودیا قایمش کردن
آخرین اخبار