برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و امریکا در چهار دهه اخیر با چالش‌های فراوانی مواجه بوده و به دلایلی همواره با شکست روبرو بوده است.

به گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان به نیویورک، از حیث ارسال سیگنال‌های مهم در زمینه تنش‌زدایی با آمریکا، تفاوت چشمگیری با سفر‌های قبلی او به این کشور داشت. ظریف در سفرش برای رساندن پیام به کاخ سفید و طرفدارانش به گفت وگو با شبکه محبوب دونالد ترامپ، یعنی فاکس‌نیوز، نشست و از یک ابتکار عمل خود که از شش ماه پیش شروع شده بود، سخن گفت. در جایی که وی به طور علنی پیشنهاد تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را مطرح کرد و خطاب به مقامات دولت واشنگتن گفت: «بیایید تبادل کنیم. من آماده این کار هستم.» هر چند این پیشنهاد ظریف به طور گسترده، سیگنالی برای آغاز گفت وگو‌ها میان ایران و آمریکا به حساب می‌آمد، اما با واکنش سردی از سوی کاخ سفید مواجه شد.

آیا امکان برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا وجود دارد؟

وزارت خارجه آمریکا، پس از مطرح شدن پیشنهاد علنی ظریف به آن پاسخ سردی داد. رئیس دستگاه دیپلماسی در رابطه با این پاسخ به رسانه‌های ایرانی مستقر در نیویورک گفت: «پاسخی که وزارت خارجه آمریکا داد، نشان‌دهنده ذهنیت این دولت است که در همه زمینه‌ها ادعا دارد و فقط برای تبلیغات استفاده می‌کند. لازم است آمریکایی‌ها جدی باشند و بدانند اگر با برخی کشور‌های دنباله روشان، با دستور صحبت می‌کنند، با مردم بزرگ ایران باید به گونه‌ای دیگر صحبت کنند.»

همه این مسائل و رفتار‌های گوناگون و متعدد حکایت از اختلاف عمیق ایران و آمریکا دارد که در طی سال ها‌ی متعدد قوام یافته و چهره خصمانه تری از قبل به خود گرفته است. هر چند در سایه مذاکرات هسته‌ای که منجر به توافق برجام شد طرفین پشت یک میز نشستند و در نهایت به یک توافق جامع بر سر مسئله هسته‌ای ایران دست یافتند، اما با تغییر دولت در آمریکا و روی کارآمدن دونالد ترامپ دیری نپایید که این رویکرد کوتاه مدت آمریکا نسبت به ایران تغییر کرد و دوباره رویکرد خصمانه بر روابط دو طرف حاکم شد، اما چرا توافق ایران و آمریکا کوتاه مدت بود و نتوانست به شکل بلند مدت و در ادامه تبدیل به روابط رسمی و دیپلماتیک شود؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها نیازمند است که نقاط ضعف و قوت مناسبات دو کشور واکاوی شود که در ادامه این گزارش به آن می‌پردازیم.

آیا امکان برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا وجود دارد؟

ریشه اختلافات ایران و آمریکا
واشنگتن تقریبا با همه کشور‌های جهان روابط دیپلماتیک دارد؛ اما ایران جزو معدود کشور‌هایی است که آمریکا  این روابط را با آن  ندارد به همین دلیل  این مسأله، خود را به شکل فقدان درک صحیح از ایران و سیاست‌های این کشور برای آمریکایی‌ها نشان داده است.

اگرچه مقابله با سلطه آمریکا در ایران یکی از شعار‌ها و اهداف انقلاب اسلامی بود و این روند با تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ یکی از فراز‌های مهم و سرنوشت‌ساز خود را پشت سرگذارد، اما قطع روابط دو کشور اقدامی بود که از سوی دولت آمریکا انجام شد. چرا که دولت ایالات متحده در مذاکره برای آزادی اعضای دستگیر شده سفارت خود در تهران ناکام مانده و اقدام نظامی برای حل بحران را در دستور کار قرار داده بود؛ بنابراین واشنگتن در ۱۹ فروردین ۵۹ قطع روابط سیاسی خود با جمهوری اسلامی ایران را رسما اعلام کرد تا زمینه برای عملیات نظامی در خاک ایران مهیا شود. این حمله کمتر از دو هفته بعد در ۵ اردیبهشت ماه عملیاتی شد و با توفانی که در صحرای طبس رخ داد، به‌سختی شکست خورد. این اقدام به نوعی اعلام شکست دیپلماسی آمریکا در قبال انقلاب اسلامی بود و در عین حال سودی برای دولت وقت این کشور هم به همراه نداشت.

در این میان به زعم برخی از ناظران آمریکایی، با توجه به این که تهران و واشنگتن در طول تاریخ هیچ گاه با یکدیگر وارد جنگ تمام عیار نشده‌اند، این موضوع که اکنون این دو کشور پس از این مدت طولانی با یکدیگر روابط دیپلماتیک برقرار نکرده‌اند، بسیار عجیب است. ایالات متحده تقریبا پس از کمتر از بیست سال بعد از انقلاب اکتبر با شوروی تحت هدایت استالین روابط دیپلماتیک برقرار کرد و این کشور را به رسمیت شناخت، تقریبا بعد از سی سال از جنگ کره، حزب خلق کره را به رسمیت شناخت و تقریبا بیست سال بعد از سقوط سیگون با ویتنام روابط عادی برقرار کرد.

بنابراین اگر کاخ سفید توانسته است با این کشور‌ها روابط عادی برقرار کند، وقت برقراری روابط عادی با ایران زمان زیادی است که سر رسیده، اما به لطف دشمنی‌های بی جهت واشنگتن، این عادی سازی روابط اکنون مثل همیشه دور از دسترس است.در همه موارد قبلی، دولتمردان آمریکایی با قبول این واقعیت که حکومت‌های این کشور‌ها مستحکم بوده و قرار است تا مدت‌ها بر سر کار باشد، اقدام به عادی سازی روابط با این کشور‌ها کرد، درباره ایران نیز باید گفت که نظام فعلی در این کشور هم چهار دهه قدمت دارد و برای آینده‌ای قابل پیش بینی نیز پایدار و  برقرار است اما ایالات متحده همچنان با این واقعیت خدشه ناپذیر کنار نیامده و به دنبال تغییر رژیم در این کشور است.

آیا امکان برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا وجود دارد؟


تغییر رژیم غایت نهایی آمریکا برای از سرگیری روابط
با توجه به سیاست‌های کاخ سفید هدف نهایی آنها سقوط حکومتی است که در ایران با انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ بر سر کار آمده و در پی آن به روابط ایران و آمریکا برای همیشه پایان داده شده است. این ایده‌ای است که در دستور کار تمام روسای جمهور این کشور از اول انقلاب تاکنون قرار گرفته است.
هدر ناوئرت، سخنگوی سابق وزارت خارجه نیز چندی پیش اگر چه این موضوع که آمریکا به دنبال تغییر حکومت ایران است را رد کرد، اما درنهایت پنهان نکرد که دولت ترامپ از چنین تغییری استقبال خواهد کرد.

شخص دونالد ترامپ پیش از این در سخنرانی ۸ مه ۲۰۱۸ اعلام کرد ایرانی‌ها ملتی هستند که سزاوارند حکومتی داشته باشند که رویاهایشان را عملی کند. رودی جولیانی، مشاور حقوقی او نیز با رهبران منافقان دیدار و از تلاش آن‌ها برای تغییر رژیم در ایران ستایش کرد. او در این نشست گفت که دونالد ترامپ به مردم ایران کمک خواهد کرد تا از سرکوب حکومت رهایی یابند.

آیا امکان برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و آمریکا وجود دارد؟


رویکرد متفاوت اوباما در بحث تغییر رژیم و نشستن بر سر میز مذاکره
اما در این میان باراک اوباما که راه اسلاف خود را برای فشار حداکثری علیه ایران می‌پیمود سعی کرد برای بازکردن پنجره مذاکرات شیوه متفاوتی را در پیش گیرد چرا که وی و هم پیمانانش در منطقه و جهان با رشد و توسعه تاسیسات هسته‌ای ایران بیم آن را داشتند که ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد، بنابراین ادبیات متفاوتی را در قبال ایران در پیش گرفتند، اوباما در این میان تغییر رژیم را از گنجینه واژگان خود در برابر ایران حذف کرد و نامه‌ای بلند و محترمانه برای آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب فرستاد که در آن آمادگی خود را برای گفت وگو‌های مستقیم با جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت.

کما اینکه محمد جواد ظریف نیز در سفر اخیر خود و مصاحبه هایش به بحث احترام متقابل اشاره کرد و در پاسخ به ملاقات رهبران ایران و آمریکا با یکدیگر گفت: من فکر نمی‌کنم ملاقاتی صورت گیرد، چرا که برای ملاقات باید احترام دو طرفه وجود داشته باشد ما نمی‌توانیم با کسانی ملاقات کنیم که محترم نیستند و کشورشان را از انجام یک وظیفه بین المللی باز می‌دارند و از یک قراداد بین المللی خارج شده اند، ما برای چه ملاقات کنیم؟ ما فقط برای عکس گرفتن ملاقات نمی‌کنیم. چرا که اصولا ملاقات می‌کنند تا به نتایجی دست یابند، ما پیش از این به نتیجه رسیده بودیم و ۱۵۰ صفحه توافق مذاکراتی دقیق داشتیم که تنها شامل مذاکره تهران و واشنگتن نمی‌شد.


اما به هر روی با توجه به رویکرد متفاوت اوباما و استقبال ایران از رویکرد‌های دوستانه و مبتنی بر صلح، این توافق صورت گرفت، اما با روی کار آمدن دولت ترامپ وضعیت به گونه دیگری رقم خورد و این کشور به دنبال خروجش از توافقات و برخی سازمان‌های بین المللی مانند یونسکو، نفتا، پیمان تجاری اقیانوس آرام، شورای حقوق بشر، پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد از برجام نیز خارج شد و در سایه فشار حداکثری به ایران به اعمال تحریم‌های جدید روی آورد. در این میان با اضافه شدن سپاه پاسداران به گروه‌های تروریستی وزارت امور خارجه آمریکا و سپس اعلام لغو همه معافیت‌ها از تحریم نفت ایران، وزیر امور خارجه ایران در تلاش برای کاهش تنش زدایی برآمد.


بازی با کارت زندانیان، مهره سوخته؟!
محمد‌جواد ظریف وزیر خارجه ایران در نیویورک و در گفت وگو با رسانه‌های متعدد آمریکا، آشکارا تلاش کرد تا با پیشنهاد تبادل زندانیان در جهت کاهش تنش گام بردارد که با استقبال سرد کاخ سفید مواجه شد.

در این میان برخی ناظران معتقدند که برداشتن این گام به این دلیل موثر واقع نشده است که آمریکایی‌ها نمی‌خواهند در قالب سبد‌های مختلف با ایران مذاکره کنند بلکه می‌خواهند همه مسائل را در داخل یک سبد قرار داده و در این چارچوب با ایران مذاکره  کنند،  مشکل آمریکایی‌ها با برجام در همین چارچوب بود آن‌ها برجام را یک موضوع از کل مشکلاتی می‌دانستند که اکنون با ایران روبه رو است که در واقع موید همان تغییر رژیم و در ادبیات جدید آمریکا تغییر ماهیت ایران است.

 

از طرف دیگر با توجه به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه شاید ایران از این قضیه به دنبال باز کردن فضا برای گفتگو باشد این نتیجه حاصل می‌شود که به وجود آمدن فضای رایزنی با استفاده از شیوه‌های کلاسیک که حدود ۳۰ سال پیش مطرح بوده اکنون امکان پذیر نیست، امروز نظم جدیدی در عرصه بین الملل حاکم است و باید متناسب با آن عمل کرد، اکنون نمی‌توان از موضوعی، چون بحث زندانیان و یا آزاد کردن آن‌ها به عنوان ابزاری برای مذاکره استفاده کرد. در دهه ۶۰ شاید این شیوه‌ها جواب می‌داد، ولی اکنون چنین شیوه‌هایی جواب نمی‌دهد.

اما به هر حال دنیای سیاست، دنیای پیام‌هاست. ظریف در نیویورک پیام‌های متعددی به آمریکا ارسال کرد. او برای رساندن این پیام به دولت آمریکا و طرفدارانش به گفتگو با شبکه محبوب دونالد ترامپ، یعنی فاکس‌نیوز، نشست. اما ظاهرا این اقدامات نتوانسته است نتایج مطلوب ظریف را محقق کند. در نتیجه، او ساعاتی پیش از ترک نیویورک، از طریق رسانه‌ها، دو پیام قابل‌تأمل به کاخ سفید ارسال کرد. وزیر خارجه جمهوری اسلامی از نیویورک، گزینه خروج ایران از پیمان منع گسترش جنگ‌افزار‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) را مطرح کرد. علاوه بر این، او از سفر قریب الوقوع به کره شمالی نیز سخن گفت.

این دو اظهارنظر درحالی مطرح شده که ظریف چندین بار از تلاش برخی محافل آمریکایی و منطقه‌ای برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران هشدار داده است. او در پاسخ به این پرسش که پیش از این مسئله خروج ایران از ان‌پی‌تی به عنوان یکی از گزینه‌ها مطرح شده بود، اما در این سفر به آن نپرداختید، گفت: «انتخاب‌های جمهوری اسلامی متعدد است. مقامات کشور در حال بررسی آن هستند، حسب اینکه چگونه اقدام شود، انتخاب‌های متعددی است که آنچه مطرح کردید، یکی از آن‌هاست.»

در رابطه با سفر به کره شمالی نیز تصریح کرد: «در برنامه‌های من این سفر وجود دارد و بزودی تاریخ آن را معین می‌کنیم.»

سخن گفتن از احتمال خروج از ان‌پی‌تی و نیز سفر به کره شمالی را می‌توان در زمره پیام‌های قابل‌توجه ظریف به آمریکا قلمداد کرد. چرا که ظریف در جریان حضورش در نیویورک علنا برای گشودن باب گفت وگو بر سر یک موضوع حاشیه‌ای مثل تبادل زندانیان تلاش کرد، اما آمریکایی‌ها این تلاش‌ها را جدی نگرفتند و تمایلی به مذاکره با ایران نشان ندادند؛ لذا پیام‌های ظریف ممکن است حاوی این معنی باشند که اگر آمریکا پیشنهادات تنش‌زدایی ایران را جدی نگیرد، ایران شاید با خروج از ان‌پی‌تی و در راستای اهرم‌سازی برای مذاکرات احتمالی، غنی‌سازی فراتر از برجام را مجددا شروع کند. سفر ظریف به کره شمالی نیز می‌تواند حاوی این پیام باشد که تهران در برابر فشار‌های فزاینده واشنگتن ممکن است تجربه هسته‌ای کره شمالی را بررسی کند و به تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود مبادرت ورزد.

گزارش از فاطمه آهی
انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط اتکا به داخل
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۲:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره هرگزززززززززززززززززززززززززززززززززز .
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
95درصد نظریات بالا ضد آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب چه اشکالی داره مذاکره منطقی باشه و طرفین خواسته هاشونو منطقی بگن یکی هم داور کنه یعنی تحت داوری کشور یا نهاد یا سازمانی که مورد قبول طرفین هست مذاکره انجام شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
یا خدا از این جماعت... خوش خیال بابا کجای! کاری دقیقا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برگشتی قبل برجام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
خير هيچ کس خواهان مذاکره با آمريکاست نيست آمريکا روباه صفت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا مشکلات داخلی را به همه چیز ربط می دهیم درصورتی که به خودمان باید برای حل مشکلات روجوع کنیم .دشمن دشمن است وهرگز نمی تواند بعد از چهل سال مارا ببیند برجام باهمه مشکلاتی که به وجود آورد هیچ نفی نداشت . باید مثل خودشان عمل کرد گرسنگی را تحمل می کنیم اما زیر بار زورگو نمی رویم بشرط این که همه یک رنگ باشیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۷:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا شیطان بزرگ هست رابطه با شیطان بزرگ یعنی نابودی یعنی پشت به همه خوبیها یعنی ال سعود دیگری در کشور یعنی نوکری یعنی ذلت و خاری این هست رابط با شیطان بزرگ .مسئولین بیدار باشند .
Canada
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینور اب باید حق ات را بگیری .حق دادنی نیست .حق گرفتنی است .هر چه کوتاه بیایی .طرف مقابل امریکا پورو میشه

باید با هاشون مثل خودشون رفنار کنید .نباید اصلا به هیچ کشور صد در صد اعتماد کرد .نیاید تمام توپ ها را در یک سبد ریخت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عجب یه عده هستن! اول می گفتند بریم برجام رو ببندیم مشکلات حل میشه! 6 سال مذاکره کردن، محصولش تورم و گرانی و...بوده، حالا که با مذاکره این تورم رو گرانی رو به مردم تحمیل کردن، میگن بریم دوباره مذاکره کنیم تا تورم و گرانی حل بشه!
Canada
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط اعتماد به نخبگان داخلی و شفاف سازی
Canada
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یک کلام برای تمام کشورها در اینجا ادم تربیت میکنند و فقط منتطر اینه هستند که وصعیت به نفع شون باشد .یعنی مردم مخالف وصعیت اقتصادی ووووو شوند .بعد اشخاص تربیت شده را وارد کنند .تا زمانی چشم دولتمندان و مردم به بیرون برای حل مشکلات باشند .کاری به جایی نخواهد رسید .مشکل اقتصادی فقط فاسدین و دزدان اند .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی .نور چشمی .اقا زاده .نپرداخت کردن مالیات .خمس .ذکات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا یک حیوان درنده و فرصت طلبی است که فقط به شکم خود فکر می کند و دایم در کمین است تا از غفلت و ضعف ها و نیازهای دیگران استفاده کند و بر او حمله نموده و تکه پاره نماید هیچ موقع در فکر عدالت و حقوق رفاه و آسایش دیگران مخصوصا مسلمانان نبوده و نیست و نخواهد بود و لذا رابطه باچنين رژیمی هیچ فایده ای نخواهد داشت فقط باید در مقابل او هوشیار بود که از غفلت ما استفاده نکند و اگر هوشیار باشیم واقعا هیچ غلطی نمی بکند.
Canada
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تا زمانی. که حل مشکلات را در خارج ایران جستجو کنید .نه فقط به نتیجه نمیرسید .بلکه شما را به دنبال نخ سیاه میفرستند .مشکلات اقتصادی ایران در دورن است .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی .پارتی بازی .نور چشمی ها .
کم کاری .استخدام باز نشسته ها .عدم مدیریت. صحیح حیف میل کردن بیت المال .ریخت و پاش
Canada
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا به دنبال شریک نیست .به دنبال یک کشوری که صد در صد منافع اونها را بر اورده کند
Canada
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر در کشور شفاف سازی از اول میبود و کسی جرات اختلاس ..احتکار .حقوق نجومی ووو نمیکرد .والله احتیاج به صادرات نفت نداشتیم .خود کفا میشدیم .به نظر من فشارها باعث پیشرفت ما شده .فقط دولت باید دست فاسدین افتصادی را بگیرد و بس. به اندازه پول است که به همه برسد اگر دزدها را بگیرید
Canada
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل آمریکا با ایران اینه که رزیم فاسد پهلوی .مزدور و دست نشانده و نوکر اونا در خاور میانه بوده .حتی اگر کسی را هم میکشند .نباید طبق قانون ایران و در داخل ایران محاکمه می شدند .صد در صد مطیع .ولی رزیم کنونی در مقابل شون ایستاده و اونها فقط به دنبال منافع شخصی خود و هر ان ممکنه مثل صدام با وجود باهاشون بود .ولی عاقبت اش را دیدید .اگر کشوری میخواهد باهاشون رابطه برقرار کند باید مثل اونها فکر کند .در عیر اینصورت کلاه گشاد سرش میره
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۲:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر.ما.برجام.را.نم.پذیرفتیم.امروز.امریکا.اسرایل.عربستان.همه.درمقابل.ایران.به.خاک.افتاده.بودنند
Iran (Islamic Republic of)
ش ه
۲۱:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
برای رفع شیطنت آنان ، با آنها مذاکره کنید اما نه آنها را باور کنید و نه روابط دیپلماتیک داشته باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما یاباید بجنگیم یا مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای خدا
بارون بیا بدیختیم آفتاب هم باشه بدبختیم حکایت مردی که یکی از بچه هاش به انتظار بارون گندم کاشته بود و یکی به انتظار آفتاب سفال درست کرده بود. حالا ما مذاکره کنیم یا نه بازم فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدوارم تا درگیر جنگی ویرانگر نشدیم مذاکره کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین مذاکره ی شما باعث گستاخی طرف شده! خودت رو به خواب نزن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشنناس
۲۰:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاكره كه شروع شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به لطف خدا مذاکره ای در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
جنگ نخواهد شد.
مذاکره نخواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بله، چرا که نه
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۰:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظر من نتیجه مذاکره شده وضع الآن
دلار 3200 نتیجه مقاومته
دلار 15000 تومنی نتیجه مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
از آمار مثبت و منفی که روی نظرها گذاشته شده تا حدودی میشه نتیجه گرفت که عده زیادی هنوز توی خواب خرگوشی به سر میبرند و خواهان مذاکره با امریکا هستند . یکی نیست به اینا بگه پس برجام چی بود ؟مگه مذاکره نبود؟مگه به همه تعهداتمون پیش پیش و اونم فراتر از تعهد برجام عمل نکردیم ، در حالیکه قرار بود یک گام ما برداریم و یک گام طرف مقابل و بعد گام دوم را ما برداریم .ولی میبینید که طرفهای دیگه حتی یه کانال مالی دست و پا شکسته هم که هر روز وعده اش را می دهند برقرار نکردند.
اونوخت هنوز خیلی ها خیال می کنند اگه در این شرایط باز هم پای میز مذاکره بشینیم چه اتفاقی می افته ؟؟!! هیچی دیگه ، امریکا میگه اونبار بدون کوچکترین امتیاز دادن اینهمه امتیاز از ایران گرفتیم ، و اونا بازم حاضر شدن پای میز مذاکره بنشینند ، پس اینبار هم میتونیم بدون امتیاز دادن و انجام کوچکترین تعهدی امتیازهای بیشتری بگیریم .
و این یعنی وضع بدتر و ذلت بارتر برای ایران . هیچ تضمینی به تعهد امریکا نیست .مگه برجام توسط سازمان ملل هم تایید و مورد تعهد قرار نگرفت ؟ پس کو ؟امریکا نقضش کرد چه کارش کردند ؟
پس بسسه دیگه. اینقدد کور کورانه و بی منطق دم از مذاکره کردن و حل شدن مشکلات نزنید که دیگه داره حالمون بهم می خوره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
منفی ها ربات هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
با هفت هشتا نظر و منفی مثبت نمیشه نتیجه خاصی گرفت. بعضیا که کلا خوابند و قرار نیست بیدار بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا...5 سال مذاکره با دشمن در برجام، حتی آن هایی که عقل تحلیلی هم نداشتند را قانع کرد تا با صدایی بلندتر بگویند مرگ بر آمریکا...چون نتیجه برجام و مذاکره با او باعث بدختی مردم، تورم و گرانی شد...باید به اقتصاد داخل متکی بود و کسانی را که دم از مذاکره با دشمن می زنند را به سرعت محاکمه و مجازات کرد چون چیزی جز ذلت برای مردم به همراه نمی آورند و قصدشان ضرر زدن به مردم برای پر کردن جیب خودشان هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسانی که از مذاکره مجدد می گویند قطعا آقازاده هایی هستند که ساکن آمریکا هستند...و گرنه باید از ننگنامه برجام درس می گرفتند...جالبه می گویند چون گرانی هست برویم مذاکره کنیم! خب این گرانی چه موقع اتفاق افتاده؟ مگه غیر اینه بعد از 4 سال مذاکره با دشمن صورت گرفته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای محترم من موافق مذاکرم و شغلم ندارم. کارگری میکنم با مهندسی مکانیک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره نه تنها سودی نداره که مسبب فاجعه فعلی در پسابرجام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اون کسی که در بالا گفته نظر سنجی کنید 90 دصد مردم زیر بار مشکلات دارند له می شوند برید مذاکره کنید ؟ مگه مذاکره نکردند و بتن نریختند آمریکا چی بهتان داد جز گوشت کیلویی 150 هزار تومان و پیاز 1200 تومان ؟ مذاکره کنیم که چی ؟ موشک و امنیت خودمان بدهیم برای چی ؟ هر کی میگه مذاکره دلش برای حمله نظامی آمریکا به ایران لک زده است خائن است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما بهتر از هر کس دیگه ای میدانید آمریکا چرا از برجام خارج شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما میگوییم آمریکا فقط به صلح فکر کند منافع آمریکا در کشورهای عربی به ما ربطی نداره وآمریکا هم به خواست ملت ایران احترام بگذارد ما قدرت اونو داریم که ثبات را در منطقه ایجاد کنیم این یعنی صلح ودوستی و ثبات اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جنایت دز ذات آمریکاست
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۷:۵۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کسایی که دلال هستن و رابطه پارتی دارن اوضاعشون خوبه میگن مذاکره نشه ولی اونهای که دارن تو بدبختی میمیرن زیر فشار اوضاع اقتصادی ان میگن مذاکره شاید از این بهتر شه که گروه اول حدودا ۲۰ درصد کل ایران هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اتفاقا شما دلال مذاکره با آمریکا هستید و با پارتی بورسیه آمریکا هم گرفتید حالا نگران بد شدن رابطه با آمریکا شدی...بدبختی و فشار چه زمانی اتفاق افتاده؟ مگه بعد از 5 سال مذاکره در برجام نبوده؟ یه ذره حیا هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما ملت جبهه و جنگ هستیم واز جنگ ترسی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا قربانزاده
۱۷:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مثبت و منفی ها رو اگه نگاه کنید خوب متوجه میشید که اکثر مردم راضی به مذاکره هستند. اما با وجود اینکه اکثر مردم خواهان مذاکره و می دونیم و مطمئن هستیم که این توافق کاملا به نفع مردم هست پس چرا این کارو نمی کنیم !!؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولا این منفی ها رو با ربات دارید می دید! ثانیا مردم نتیجه 5 سال مذاکره با شیطان را دیدند، و قطعا عقل دارند و هیچگاه از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شوند...تو که مطمئنی که مذاکره به نفع مردم هست، میشه بگی اون فاجعه برجام چه نفعی برای مردم داشته؟ نکنه منظورت از مردم همون کاسبان مذاکره و کاسبان برجام هستن؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره به نفع مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولا اینا ربات هستن؛ ثانیا شما اقلیت که ساکن آمریکا هستید از کی تا حالا نماد مردم شدید؟
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام 2 الی 33 الی ماشالله!
علی برکت الل...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ازگرانی ها خسته شدیم هرکاری که گرانی را ازبین می برد انجام دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تنها راهش اقتصاد مقاومتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقتصاد مقاومتی ینی چی ؟؟
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگرلازم باشد تنگه هرمز را با اجساد تروریستهای آمریکائی خواهیم بست
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۷:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام برام دعا کنید دو سه تا آزمون سخت فردا و پس فردا دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خب به ماچه
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۳:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
برو به خود متکی باش والا اگه به دعا مردم باشه رد شدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کارگر بدبخت هی کار کنه هی کار کنه اخرش نه دستش به خونه میرسه نه به ماشین و نه هیچی و میمیره و زن و بچش تنها میمونن و صاحب کاران سرمایه جمع میکنند و انها هم اخرش میمیرند ولی زندگی زن و بچه کارگر کجا و زن و بچه صاحب کار کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرانی با مذاکره حل نمی شود بدتر می شود کسانی که دنبال مذاکره و رابطه با شیطان بزرگ هستند بهتر از ایران بروند در همان آمریکا زندگی کنند از آبروی ایران و انقلاب مایه نگذارند .
Germany
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اونی که باید از ایران بره اختلاسگران و اقازاده ها هستن ملت میمونه و با دیپلماسی مذاکره هم لازم باشه میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این رابطه نشدنی است .آمریکا شیطان بزرگ است انسان نباید با شیطان رابطه داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
راهبرد کلان آمریکا این است فشار با تحریم و از مذاکره امتیاز گرفتن .مثل برجام.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر مذاکره هم نمیکردیم بازهم میگفتند چون مذاکره نکردیم این شد .سخت است اما خدا با حق است .نه با زور گویی که ازانطر ف کره زمین امده زیر دیوار ما .و تهدیمان میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه این قضیه بین مسئولین ما و مردم ما یکی شد. همه مشکلات هم حل میشه...
United States of America
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کدام قضیه?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مردم بعد از برجام متوجه فریبکاری امریکا و غیرقابل اعتماد بودن او شدند...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۲۳:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همون قضيه ديگه
اي بابا به اين واضحي گفت اين قضيه متوجه نشدي؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۰:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا کدوم قضیه؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۳:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
ای کاش هیچی از امریکا نمیخواستیم.
فقط همان برجام میماند .
دلار 4 تومنی 14 ودویست شده. سکه 50میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مخالف مذاکره هستم. زمان برجام موافق بودم ولی حالا باید مدیریت کرد و مقاومت و اقتصاد رو سامان بخشید. بحث مذاکره با همون برجامی که برای من آدم عادی هیچ منفعتی نداشت مرد.
Iran (Islamic Republic of)
روجا
۱۶:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاكره با آمريكا يعني تسليم محض آمريكا شدن بدن اينكه كوچكترين امتيازي به دست بياورند .
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۱۶:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این حرف آخر اگر واقعیت داشته باشد و عملیاتی شود بهترین نتیجه را دارد:
لذا پیام‌های ظریف ممکن است حاوی این معنی باشند که اگر آمریکا پیشنهادات تنش‌زدایی ایران را جدی نگیرد، ایران شاید با خروج از ان‌پی‌تی و در راستای اهرم‌سازی برای مذاکرات احتمالی، غنی‌سازی فراتر از برجام را مجددا شروع کند. سفر ظریف به کره شمالی نیز می‌تواند حاوی این پیام باشد که تهران در برابر فشار‌های فزاینده واشنگتن ممکن است تجربه هسته‌ای کره شمالی را بررسی کند و به تقویت توانمندی‌های هسته‌ای خود مبادرت ورزد.

این دقیقا همان پیام پمپو بود که گفت آمریکا برای چه پای میز مذاکره با کره شمالی نشسته است بدون هیچ پیش شرطی گفت : چون او سلاح های هسته ای خود را به سمت آمریکا نشانه رفته است.
قطعا فرمان رهبری در اینکه در مذهب ما استفاده از سلاح اتمی جای ندارد درست و بجاست ولی وقتی کشوری و دولتهایش فهم این جریان را ندارند و مخالف آزادی و استقلال و مبارزه ما با تروریست سازی و دزدی آنهاست ، وقتی سلاح های متعارف موشکی و غیر موشکی قدرت بازدارندگی اتمی نداشته باشد ما هم مانند خود آمریکا و تمامی اعضای اصلی شورای امنیت(رکنی که خود را برتر از مجموعه سازمان ملل می داند) باید از این سلاح خطرناک جهت دفاع از خویش استفاده کنیم نه به قصد تهاجم بلکه فقط دفاعی.
یا اینکه سلاح های قوی تری را نسبت به آن داشته باشیم که سلاح اتمی ارزش چندانی در مقابلش نداشته باشد.
قطعا کره شمالی در جریان به ایران کمک و همیاری می رساند زیرا تنها دو کشور در لیست سیاه fatf وجود دارند ایران و کره شمالی که حاضر نبودند سفارت آمریکا را در کشور خودشان داشته باشند؟! این یعنی آزادی و استقلال.
معاهدات قبلی بین ایران و کره شمالی و اینکه چین و روسیه نیز در این بازی حضور دارند قطعا قواعد سیاسی آمریکا را دستخوش تغییرات فراوانی می کند.
استفاده از ظرفیت بین دو کشور و اینکه ایران تمایل به واسطه بین مذاکرات بین دو کره و حتی کشورهایی که توسط آمریکا احساس تهاجمی از سوی کره شمالی دارند می تواند یک حرکت رو به جلو باشد.
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نظرمن نه کشور ونه مردم رمقی برای تحریم داشته باشند بهتراست مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اولا از طرف مردم نظر نده/، ثانیا وضع فعلی محصول 4 سال مذاکره با همان آمریکایی هاست
Germany
سید
۲۰:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایندفه مذاکره یعنی قبول هر چه امریکا می خواهد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
حرف منو ک زده ایشون.
مرسی ک حرف بیشتر ملتو زدی
اگ دولت بیاد رفراندوم برگزار کنه در مورد فعالیت هسته ای و مذاکره با امریکا، میفهمی توی 4درصدی فقط رایت منفیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیچ مذاکره ای وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اجازه مذاکره با شیطان رو نمی دیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگرهوشیارانه وزیرکانه مذاکره کنیم خوب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آره حتما با این دولت !! که برجام رو به خورد ملت داد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
لابد همون هوش در مذاکره ی برجام منظورت هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
نتیجه مذاکره اونوقت چی باشه خوبه... چی میپسندی شما عزیزم ....بگو تا بگم آمریکا اوکی کنه واست... تا حالا هر چی تو مذاکرات خواستیم محقق شده و میتونیم بازم چیزی بخوایم......... زهی خیال باطل واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چون ، شرارت در وجود آمریکا نهادینه شده ، امیدی به توبه گرگ ترامپ نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ترامپ برا مداکره با ایران خودش تصمیم گیرنده نیست مزه دلارهای عربی و شیطنت های نتانیاهو چنین اجازه ای نمیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
نظر سنجی کنید ،۹۰ در صد مردم زیر بار مشکلات دارن له میشن،برید مذاکره کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی نظر تنهایی شما نظر ۹۰درصد مردم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
واقعا خیلی جالبه با این همه تجربه باز هم اصرار بر مذاکره دارید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
وقتی خودمون به خودمون رحم نمیکنیم وقتی دنبال درآمد بادآورده هستیم وقتی به فکر ۹۰ درصد مردم که بیچاره شدن نیستیم شما پیشنهاد یهتری دارین؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فکر کردی آمریکا بعد مذاکرات دوم تحریماشو بر میداره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خانواده من زمانی موافق مذاکره بود ولی حالا فقط مقاومت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایشان تنها نیست 90 درصد ملت له می شوند و از وضعیت گرسنگی و گرانی و بیکاری ناراضی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
انگار یادتون رفته همین مشکلات بعد از 4 سال مذاکره با آمریکا بوجود اومده!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره کردیم و اکنون این نتیجه اش شد. به نظر هنوز خیلی ها توی خواب خرگوشی به سر می برند.صد بار دیگه هم مذاکره کنیم باز همین میشد ، شایدم بدتر . امریکا خواهان نابودی ملت ایران است و نه کمتر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عده ای از دوستان در پایین نظر دادن میگن مذاکره نکنیم آخه از چی میترسین برین مذاکره کنین ببینین اوضاع از چه قراره ملت زیر این همه تحریم له شدن البته معلومه که چنددرصد خاص افراد جامعه معنی تحریم را تا حالا نفهمیدن اونم که معلومه چون از اون چنددرصدیا هستن و نگران جیبشان
Germany
سید
۲۰:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایندفه مذاکره یعنی قبول هر چه امریکا می خواهد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
90 درصد مردم بعد از برجام فهمیدن که مذاکره یعنی بدبختی مردم! این تورم و گرانی مگه بعد از همون فتح الفتوح برجام نبوده؟
Germany
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فقط مذاکره با حفظ حقوق و شان ملت ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
میشه بگی 5 سال مذاکره در برجام چه سودی داشته؟ خوبه اقرار می کنی که تحریم هستیم! پس نتیجه مذاکره و برجام همون تحریم شده!
شما فکر کردید اجازه می دیم دوباره شما اقلیت به کشور ضرر بزنید تا جیبتون پر بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
یعقوب
۰۳:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تورم پنجاه درصدی بدون فروش نفت.یعنی صادرات قوت غذایی مردم نمونه اش گوشت پیاز خرما گوجه........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بامذاکره مخالفم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۴:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگر این تقابلها نبود ماشین 50 میلیونی به 150 میلیون تبدیل نمی شد و بسیاری از این مثالهای دیگر !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دروغ نگو! این گرانی ها دقیقا بعد از فتح الفتوح برجام و مذاکره با دشمن بوده! آدرس غلط نده آقازاده!
Iran (Islamic Republic of)
مجتبي
۲۳:۲۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ازآب گل الود ماهي نگير لطفا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
یعنی آقای ظریف رفته بودند نیویورک که با امریکا مذاکره کنه که برجام ۲ را به ملت ایران تحمیل کنند؟؟؟!!!!
یعنی برجام ۱ خیلی برای ایران منفعت داشت و امریکا هم به اون پایبند که حالا باید در فکر شماره ۲ اون هم باشیم .
چرا هنوز دولتمردای ما به جای تلاش برای برداشتن موانع تولید و خود اتکایی به دنبال مذاکره هستند. بسیاری از کالاهای ساده با ارز آوری بالا و تکنولوژی تولید پایین هنوز به کشور ما وارد می شوند در حالیکه ما می توانستیم از بزرگترین صادرکنندگانشان باشیم .
یعنی بسته بندی کردن زعفران و انجیر خیلی تکنولوژی بالایی می خواد که باید نود درصد تولید ما به صورت با نازلترین نرخ به کشورهایی همچو اسپانیا صادر بشه و اونا با نام خودشون و به چند ده برابر قیمت فله در بسته بندی شکیل بفروشنش .
مذاکره مشکل های داخلی ما را حل نمیکنه و این در حالیست که وضع بد امروز به خاطر حل نکردن مشکل های داخلی دیروزمونه . این تحریم ها و امریکا نیستند که قدرتمندند ، بلکه ما هستیم (هم دولت و هم ملت ) که اشکال هایی حل نشده داریم و باعث این وضعیت شده ایم.

و اما اونایی که میگن اگه برجام نبود ، وضع کنونی چند سال پیش رخ میداد باید بهشون بگم بهتره واقعیت گرا باشین . واقعیت امروز هم اینه که وضع کنونی پس از امضای برجام بوجود آمده و نمیشه اونا با اگر ها و فرض ها به شرایطی که برجام نمی بود هم نسبت داد ، اگر برجام نبود و چنین وضعی پیش می آمد اونوقت میشد مدعی این وضع به خاطر نبود برجام شد . پس اون هایی که میگن اگه برجام نبود چند سال پیش این وضع رخ میداد
Netherlands
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من توی بازار دلالم،نفع من توی این بازار هستش،راضی نیستم با آمریکا مذاکره بشه.وسلام
مذاکره=بدبختی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ناشناس :۱۴:۴۳
اتفاقا به نظر میاد دلال رابطه یا آمریکا باشی یا آقازاده ای هستی که در آمریکا سکونت داری و نفعت در مذاکره است! و گرنه نتیجه فاجعه آمیز مذاکره باعث وضع موجود شده
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کلید حل مشکلات ما دست خودمونه وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اکثر مشکلاتمون هم تولید خودمونه و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره،مذاکره،مذاکره،تاننشینید رودررو با آمریکائیهامذاکره نکنید مشکلات این کشورحل نمیشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه توی برجام باآمریکاسریک میزننشستیم ومذاکره کردیم چی شدهیچی بهدست نیاوردیم امتیازهای زیادی دادیم تازه باعث شدیم آمریکاطلبکارترازقبل درخواست های بی شرمانه ی بیشتری مطرح کندننگ وخواری ابدی برکسانی که خواهان مذاکره ی دوباره هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
از کدوم کره تشریف اوردی؟ مثل اینکه فضاحت فعلی نتیجه 4 سال مذاکره با شیطان است! مطمئنم آقازاده هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اونیکه پایین نظر میدی همش میگین برجام بد بود اگه همون برجام نبود خیلی وقت پیش کاسه چه کنم دستت گرفته بودی پس همش بی مورد در مورد برجام نگو
Germany
سید
۲۰:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایندفه مذاکره یعنی قبول هر چه امریکا می خواهد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
پس این مدت ایران نبودی؟ همه این مشکلات دقیقا بعد از مذاکره با شیطان اتفاق افتاده! واقعا نمی دونی یا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای سینه چاک برجام، میشه یه دونه از اون فواید برجام رو بگی ما هم بخندیم!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
هر فکر و حزبی نباید هیچ وقت با امریکا مذاکره کند؛
امریکا خائن ترین خائن هاست.....
ایران باید رو پا خودش وایسه؛ در ضمن یه نکته قابل توجه در اموزش و پرورش ما جایی برای تربیت نمونده؛ همش بحث درسه؛ باید از پشت میز مدرسه ها شروع به فرهنگ سازی کنیم؛ نه با پیام های تلوزیونی!!! مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۴:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عقل حکم میکند که هرگز مذاکره نداشته باشیم آن هم با این نادان ترامپ
مذاکره کردن کار درستی نیست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۳:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حتی در صورت بستن تنگه هرمز از سوی ایران ،به سود آمریکا خواهد شد زیرا خودش از بزرگترین تولید کنندگان نفت است و از آشفتگی انرژی در بازار جهانی سود میبرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مثبت بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باتشکر از مقاله خوب و شفافتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره با شیطان بزرگ امریکا خسارت محضه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۲:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوست عزیزی که دم از مذاکره میزنی آیا ندیدی ۱۴بار آژانس پایبند بودن مارا به برجام تایید کرد ولی چه سودی کردبماگه موشکی را هم بدیم ودیتمون خالی بشه
آمریکا دیگه مذاکره نمیکنه به راحتی به همه خواسته هایس میرسه بعد فردای قیامت جواب شهدا رو چه می‌دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا کشور ایران را واسه نفت و گازش میخواد فقط و فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بادشمن هم می شود مذاکره کرد ؟! آیا چین وروسیه ، دوست واقعی هستند؟!!! آنهاهم منافعشان رادرنظر می گیرند؟؟!! البته گاهی باآمریکا واسراییل هم همراه می شوند؟!!تامنافعشان چه باشد؟؟!!!! می شود بانرمش قهرمانه ، دشمن راسرمیز مذاکره آورد؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرانیهای اخیر و بیسابقه که نتیجه مذاکره هست
دیگر کدام مذاکره میخواهید از این بدتر بشود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرانی های اخیر نتیجه عدم توجه به بخش تولید و اقتصاد مقاومتی بود
در قبل از تحریم ما چه کردیم؟ فقط بازار واردات و دلالی رونق گرفت
به مذاکره نیست، به عمل بستگی داره، مذاکره مثل آرامبخش میمونه ولی این اقتصاد نیاز به درمان داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه این برجام2 و3و4و5هم داره؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۲:۳۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره نه فقط جنگ ،آمریکایی قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
jam
۱۹:۴۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آیا در جنگ ،سود و فایده ای است؟جنگ غیر از ویرانی وکشتار هیچ منفعتی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
همتی
۲۱:۲۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همینه جنگ جنگ و بازم جنگ حالا مردم آمریکا خود حکومت اونها مثل مایرانیا 8سال سختی بک شن تا بفهمن غیرت یه ایرونی چجوری میزنه بیرون
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
99درصد نظرات و99درصد مردم مخالف آمریکا هستند
Netherlands
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاكره نههههههههههههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا
۱۲:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام جهت یاد آوری فرمایشات امام خمینی (ره) بهتره مورور کنیم
1- ما آنقدر که از آمریکا صدمه دیدیم از هیچ کس ندیدیم.
2- آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است.
3- همه گرفتاری هایی که ما داریم از دست آمریکاست.
4- آمریکا این تروریست بالذات دولتی است که سراسر جهان را به آتش کشیده است.
5 - مهمترین و درد آور ترین مسئله ای که ملت های اسلامی و غیر اسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است موضوع آمریکاست.
6 - آنهایی که خواب آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
7 - با آمریکا رابطه بر قرار نخواهیم کرد مگر اینکه آدم شود و از ظلم کردن دست بر دارد.
8- مملکت اسلامی عار است که دستش را دراز کند طرف آمریکا.
9- اگر ما را صد بار بکشند و زنده شویم دست از مبارزه با آمریکا بر نمیداریم.
10- الان در راس همه مسائل اسلامی ما مواجهه با آمریکاست و باید تمام تجهیزات ما به طرف این دشمن باشد.
11-ما آمریکا را زیر پا می گزاریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دلار از ١٣تومان به ١٣ هزار تومان رسيد ديگر از مذاكره هم كارى ساخته نيست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت به شما كه اين نكات يادته
اما حمايت ازتوليد داخلي جلوگيري ازدلال پروري دوري اززندگي اشرافي ..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
بهیچ عنوان نباید با این دولت آمریکا مذاکره کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
استقلال حق مسلم هر جامعه هست امریکا برای اینجور معاملات با ما مشتاق تر شده .
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما هم موافق مذاکره با آمریکا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه طرز فکر ساده
اصلا امریکا چیزی را به نام رابطه ...مذاکره... تعامل و غیره را به کل قبول ندارد.خواسته اش سلطه ونفوذ واربابی گری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت بر دوست گرامی.
آمریکا در حال حاضر مذاکره را قبول ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما یعنی شما آقازاده های آمریکا نشین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما یعنی چه کسانی؟ کاسبان برجام و کاسبان مذاکره با شیطان؟
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۱۲:۱۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما هیچگونه ارتباطی رو با آمریکا نمیخوایم.بفکر درست کردن کارهای خودمون تو کشور باشیم همه چی درست میشه.
Germany
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا مذاکره متقابل نمی خواهد بلکه میخواهند همه چیز را تحمیل کنند. تحمیل و مذاکره با هم متفاوت هستند. در تحمیل حقوق ایرانیان و زورگویی مطرحه که هیچ ایرانی زیر بار زور نمیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
توروخدا اینبار دیگه نباید به امریکا سر میز مذاکره نشست ترامپ اصلا قابل اعتماد نیست . من حاضرم بمیرم ولی با امریکا مذاکره نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم موافقم
Canada
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من با این نظر سردار سلیمانی ۱۰۰٪ موافقم که در شرایط فعلی قبول مذاکره به معنای پذیرش تسلیم است.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ برامریکا
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره نباید بشه امریکا اعتمادی نیست
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ننگ بر ترامپ
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چرا مذاكره نه!منتظر چي هستيد ،تنها راه خلاصي ازين فشارها فقط مذاكره با آمريكاست و به اميد پيروزي ايران بر سر ميز مذاكره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ادم خیلی باید کوته فکر باشه که بابیرون رفتن امریکا از برجام باز هم بره باهاش مذاکره کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
میگی با امریگا مذاکره نکنیم.؟
ماها ک قشر ضعیف جامعه هستیم داریم زیر فشار له میشیم.
مذاکره تنها راه نجاته.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره برجام برات عبرت نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ همه شاهد بودیم که با توجه به پایبندی ایران به برجام آمریکا راحت از برجام خارج شد. اگر مذاکره دیگری هم باشه بازم آمریکا کلک میزنه و جز بدبختی وذلت چیزی واسه ایران وایرانی نداره.اینو بدونید که قدرت دشمن تو ضعف ماست .باید جلوی دشمن ایستاد وگرنه نابودت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایشون درست میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
چه پیروزی راتاحالابامذاکره به دست آورده ایم برجام رادیدیم همه چیزرادادیم هیچ چیزنگرفتیم اگربرجام نبودآمریکااینقدرپررونمی شدمشکل رادرداخل وپروژه نفوذدنبال کن که رهبری بارهادرباره آن هشداردادنداماکوگوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
اگه مذاکره تنها راه نجاته، پس چرا بعد از 4 سال نجات پیدا نکردید؟ البته شاید منظورت نجات شما آقازاده هایی است که در آمریکا سکونت دارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
به لطف خدا مذاکره ای در کار نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این فشار ها بعد از 5 سال مذاکره بوده! از خواب بیدار شو عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
شاید آمریکا هم شرمنده شد و دست از خباثت و کارهای زشتش کشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فکر نمی کنم امریکا دشمن ماست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
توبه گرگ مرگ است عزیزان آمریکا گرگی درنده با ظاهری فریبنده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
نباید با امریکا مذاکره کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنظرم آزمایش بمب هیدروژنی و هرچه از NPT میتواند افسار و ترمز آمریکا را از یاغیگری بکشد و با خواری و خفت بپای میز مذاکره بیاورد!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
باید زودتر از این ،بفکر امروز و خروج از آن پی تی می شدیم و جهان را آگاه میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام جمله آخری حرفی هست که ما می‌خواهیم (تجربه‌ای هسته ی مثل کره شمالی ) وقتی دوتا بمب هیدروژنی با موشک قاره پیما امتحان کردیم اون وقت ببین امریکا به التماس می افته یا نه که ما صد در صد دانشش داریم که تا حالا هم خیلی دیر شده باید ما امروز که امریکا نفت مون به سفر رسونده یکیش امتحان می کردیم امریکا دو تا زبون می فهمه یکی اینکه تسلیم خواسته های اون شویم که محاله و دوم زبان زور که بیشتر حرف ما هست جواب میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
احسنت زبان زور را نادان ترامپ بهتر میفهمه و نادانی همچون ترامپ هم روشش مثل خودش زور است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام نتیجه مذاکره با آمریکا بود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین برجام نبود شما چند سال پیش کاسه چه کنم دستتان گرفته بودین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ناشناس ۱۲:۰۲ ...میشه دو تا از فواید برجام رو بگی؟
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۱:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و دارندگان نفت از تلاطم بازار نفت و این جنگهای انرژی و اقتصادی سود می‌برند و از آب گل آلود میخواهند ماهی بگیرند پس بیراه نیست که همسایگان ایران همچنان از دشمنی ایران و آمریکا سود ببرند.
اگر ایران اسلامی با توان نیروهای زبده و بزرگش تنگه هرمز را ببندد این کشورها بدشان نمی آید نفت صد و پنجاه دلاری بفروشند !!!!!!!
جهانی هم که با تحریم ایران همراهی کردند چوب نادانی خود را با پرداخت بیشتر بهای انرژی میخورند.
همانند ژاپن و چین و هند و کره و...
پس شاید در اقتصاد ایران تأثیر چندانی نداشته باشد ولی در سرعت اقتصاد جهان بسیار تاثیر گذار است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
فعلا که شرایط فعلی نتیجه 4 سال مذاکره با دشمن است!
Germany
مرتضی
۱۰:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
از سازشکارها اصلا خوشم نمی آید از امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
منم
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۴۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بنظرم سود آمریکا از این رابطه بسیار بیشتر است.
هم امنیت انرژی جهان بالاتر میرود. و تامین انرژی پایدارتر خواهد شد.
و هم امنیت سرمایه گذاری کشورهای خودشان در خاورمیانه بالاتر میرود .
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۱۰:۴۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
انرژی جهان بدست ماست هیچگاه خود را دست کم نگیرید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
انرژی جهان ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
روسیه بیشترین ذخایردنیا رادارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مذاکره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
در خواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایرانیان هم با ایستادگی و تلاش،کشور خود را از وابسته و جهان سومی به رده های بالاتری ارتقا دادند و به بسیاری از پیشرفتها و دانشها دست یافتند.ایرانیان ثابت شده که اگر اراده کنند به دان
اگر همین روند را در یک یا دو دهه بتوانند ادامه دهند به دانشهایی میرسند که همه را شگفت زده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۰:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
آمریکا قابل اعتماد نیست و هر توافقی را به نابودی می‌کشاند
United States of America
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
البته درچنین شرابطی هرگونه مذاکره سیگنال ضعیف بودن ایران روبه جهانیان مخابره میکنه ولی درکل بدیهی است که رابطه باهرکشوری که باعث بشه کفه مفید بودن رابطه سنگین ترباشه براساس منافع کشورهست مااگرخیلی سختگیر وانعطاف پذیرنباشیم این پیام وانتقال میدیم که اگربرفرض ابرقدرت جهان هم بشیم می خواهیم اندیشه خودمون روحاکم کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۰۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
همون برجام هم به معنی ورود به مذاکرات از موضع ضعف بود حاجی!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۰:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
حاضرم تیکه تیکه بشم ولی هیچ ارتباطی با آمریکا نداشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زدی روی خال .احسنت ایرانی
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایول ..
United States of America
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
زنده باد ایران واریانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
سواره را غم پیاده نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
از دید آمریکا کشورهای خاورمیانه ظرفیت پولدار شدن و خوب زندگی کردن را ندارند چون به محض پولدار شدن یا برای این کشور یا آن کشور شاخ و شانه می کشند یا هوس می کنند نفت نفروشند یا آن را گران کنند بنا بر این باید دایم برای آنها درد سر درست کرد تا
با التماس نفت بفروشند در این چهل سال این سیاست در خاورمیانه پیش رفته است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا .مرگ بر اسراییل . مرگ بر انگلیس . مرگ بر آل سعود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
شیطان برازنده بر وجود ترامپ نادانه
Germany
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
موافقم مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۲۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
لعنت بر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا آمریکا قابل اعتماد نی - باز میخواید برید مذاکره کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما امریکارو زیر پا له می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدبخت تورم به بالای پنجاه درصد رسیده اقلام خوراکی ۴۶۰درصد افزایش قیمت داشته .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
عهدنامه گلستان ، ترکمنچای، پاریس و.... همه ش کار روسها و انگلیس بودند
Germany
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیر قابل اعتماد نیست و نخواهد بود امریکاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام که هیچ تاثیری بر ما مردم نداشت و وضعیت بدتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بدبخت تورم به بالای پنجاه درصد رسیده اقلام خوراکی ۴ نتیجه همون فتح الفتوج برجام و مذاکره با شیطان است!
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۰۹:۱۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بابا ما مذاکره با آمریکا را نمی خواهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما می خواهیم. چون از گرانی و بدبختی خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو 8 ساله داری از این حربه که ما مذاکره میخوایم تا بیچاره فقیرا از فشار اقصادی خلاص شون استفاده میکنید. ما خودمون قشر پایینیم از زبان ما حرف نزنید . ما مذاکره با آمریکا نمیخوایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
ولی ما مذاکره میخواهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مشکل گرانی و بدبختی با کار و تلاش حل میشه نه مذاکره با جلاد ترامپ . کلید حل مشکلات ما دست خودمونه نه دشمن. خدایا به همه مردم فهم و بصیرت عنایت بفرما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مگه گرانی های فعلی نتیجه مذاکره با آمریکا نیست؟
شما مذاکره می خواهید چون آقازاده های ساکن آمریکا هستید
آخرین اخبار