به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا بنکدار هاشمی مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان اظهار کرد: دومین کاترهد یا تیغه برشی ماشین حفار تونل خط دوم قطار شهری اصفهان (تی بی ام) به وزن تقریبی ۶۰ تن و قطر نزدیک به هفت متر (۶.۹۲ متر) از طریق حمل بار ترافیکی وارد شهر اصفهان شد.
وی افزود: این قطعه با بودجه بالغ بر ۸۱۶ هزار یورو خریداری شده و با نصب بر روی ماشین حفار تونل شرقی خط دوم آماده حفاری تونل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: پیش از این، حفاری تونل غربی خط دوم قطار شهری اصفهان با حضور مسئولان شهری در اسفندماه امسال آغاز شده و در حال حاضر حفاری آن به ۱۱۰ متر (۸۰ رینگ) رسیده که با ورود این کاترهد، عملیات حفاری مکانیزه شمال شرق تا میدان امام علی (ع) با سرعت بیشتری ادامه پیدا میکند.
وی افزود: در مرحله نخست حفاری خط دوم قطارشهری اصفهان، حفاری مکانیزه تونل از شفت ورودی دارک_شهرک امام حسین (ع) در شمال شرقی اصفهان به صورت دو تونل آغاز میشود و با گذر از ایستگاههای زینبیه، عاشق اصفهانی، مهدیه، لاله، شاهد، قدس، ابنسینا و امام علی (ع) از شفت خروجی ایستگاه امام علی خارج خواهد شد.
بنکدار هاشمی با بیان اینکه به زودی حفاری مکانیزه تک تونل از ایستگاه مدرس نجفی در غرب اصفهان با یک تی. بی. ام به قطر ۹ متر آغاز خواهد شد گفت: ایستگاههای خرازی، کاشانی، خلجا، امام حسین (ع)، فلسطین و حافظ تا ایستگاه امام علی (ع) در مسیر آن قرار دارند.
وی تصریح کرد: عملیات عمرانی ایستگاههای خط دوم متروی اصفهان به طول ۲۴.۷ از ابتدای سال گذشته آغاز شده و قرار است در مرحله نخست ۱۴.۷ کیلومتر و ۱۶ ایستگاه (حدفاصل دارک تا مدرس نجفی) در اولویت بهرهبرداری قرار گیرد و اکنون ایستگاههای دارک (شهرک امام حسین (ع)، زینبیه، عاشق اصفهانی، مهدیه و لاله در حال اجراست.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان گفت: خط یک متروی اصفهان به طول ۲۰.۷ کیلومتر از ایستگاه شمالی قدس در عاشقآباد تا ایستگاه جنوبی دفاع مقدس در صفه روزانه نزدیک به ۸۵ هزار نفر مسافر را جابه جا میکند.
انتهای پیام/م