امام جمعه مشهد گفت:دشمنان انقلاب نسبت به شناخت هویت جریان اجتماعی ما نادان نیستند.

انقلاب ما وابسته به فرد نیست/جنگ امروز ما با استکبار جنگی ایدئولوژیک و اعتقادی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در دیدار با فرماندهان و مسؤولان نهاد نمایندگی، ولی فقیه خراسان رضوی که در حسینیه دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: مسئله روز شهادت شهید مطهری سرآغاز رقم خوردن عمر ۴۰ ساله اول انقلاب شد.

وی تصریح کرد: امروز در شعاع مطالعه این شهادت که خون پربرکتی نیز داشت به مسئله‌ای می‌رسیم که این شهادت قطرات ارزشمند خون شهدا را در حمایت از این نظام به دنبال داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود دو پیام در شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: پیام اول این شهادت این بود که دشمنان نسبت به شناخت هویت جریان اجتماعی ما جاهل و نادان نیستند، به همین دلیل ابتدا شهید مطهری را شهید کردند که رهبر ایدئولوژی انقلاب را شهید کرده باشند و در حقیقت این ترور دشمن نشان‌دهنده آن بود ترور شهید مطهری از روی جهل و نادانی نبوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی در خصوص پیام دوم شهادت شهید مطهری افزود: پیام دوم این بود که انقلاب ما وابسته به فرد نیست، چراکه حتی زمانی که امام راحل از دنیا رفتند، انقلاب ما متوقف نشد، به طوری که سیاست و وضعیت اقتصادی امروز انقلاب به هیچ‌وجه با ابتدای انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: آمریکا که به قول برخی‌ها توان نظامی دارد در مقابل سپاه این قدر بدبخت شده است که ناسزا می‌گوید و این عمل نشان‌دهنده این است، روزی که خون شهید مطهری ریخت، متوجه این شدیم انقلاب متکی به قدرت خداوند است و این اراده الهی سبب شده تا انقلاب اسلامی امروز در اقتدار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی جنگ امروز انقلاب اسلامی با استکبار را جنگ ایدئولوژیکی و اعتقادی دانست و گفت: انقلاب اسلامی در ۴۰ ساله اول طلیعه‌اش، درگیر مسائل امنیتی و جنگ سخت بود، اما در ۴۰ ساله دوم باید آماده حرکت عظیم دشمن و پیروزی عظیم برای خود باشیم، چراکه در ۴۰ سال دوم دشمن به این نتیجه رسیده با ایران نمی‌تواند کنار بیاید و اگر تا سال ۲۰۲۵ قدرت اقتصادی دنیا نشود به سرنوشت شوری دچار می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به عقیدتی سیاسی سپاه افزود: اگر بتوانید شبهات را در گام دوم انقلاب برطرف کنید، موفق می‌شوید، چراکه با دنیا از نظر فکری و اعتقادی مسئله داریم، جریان حمله آمریکا ثابت کرد محور اقتدار نظام سپاه است.

وی غربالگری را در سپاه لازم دانست و تصریح کرد: در روز‌های اول چند لیسانس بود؟ امروز چند دکتری وجود دارد؟ آن روز سپاهی که فوق لیسانس نداشت، امروز سپاهی است که در هر قسمتش ۱۰۰ دکتر فعال است، به همین جهت باید توجه بیشتری به این مجموعه شود.

امام جمعه مشهد سپاه امام رضا (ع) را نسبت به حوزه‌های دیگر سپاه برتر دانست و گفت: به نظر من نیاز به طراحی دیگری در سپاه در بحث آموزش‌های عقیدتی داریم، چراکه مباحث اجباری هیچ دردی را از ما دوا نمی‌کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

غربالگری در سپاه لازم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.