رئیس اجرائی دولت افغانستان با اشاره به جنجال های روز اول لوی جرگه گفت: خفه کردن صدای مردم و نشنیدن انتقادها خجالت آور است.

کنایه «عبدالله» به جنجال های روز اول لوی جرگهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان امروز (سه شنبه ۱۰ ثور/ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت از اولین سالگرد جانباختن 9 تن از خبرنگاران در رویداد تروریستی کابل گفت: خفه کردن صدای مردم و نشنیدن انتقادها خجالت آور است.

وی تلویحا به جنجال های روز اول لوی جرگه و اخراج دو نفر از معترضین از تالای برگزاری این نشست اشاره کرد و افزود: مسئولین باید به جای خفه‌کردن صدای مردم خواسته های آنها را بشنود.

عبدالله اظهار داشت: هیچ چیز از چشم تیزبین تاریخ و قضاوت سالم مردم دور نمی ماند؛ خفه‌کردن صدای مردم در گلویشان ما را در برابر قضاوت مردم قرار می دهد.

رئیس اجرائی دولت افغانستان این سخنان را در حالی مطرح می‌کند که روز گذشته یکی از شرکت کنندگان لوی جرگه مشورتی صلح هنگام سخنرانی اشرف غنی به وی اعتراض کرد اما این فرد از سوی نیروهای امنیتی از تالار لوی جرگه اخراج شد.

عبدالله همچنین به فوت یک طفل به علت اجازه ندادن مسئولین امنیتی برای انتقال به شفاخانه اشاره کرد و گفت: ما قرار است برای آینده این طفل سهولت ایجاد کنیم نه اینکه زندگی او را بگیریم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار