وزیر صنعت در لرستان:

بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد حجم خسارت سیل در کشور/ سهم خسارت لرستان در حوزه صنعت، ۷۰۰ میلیارد تومان است

وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: لرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بالای ۷۰۰ میلیارد تومان آسیب‌دیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن تجارت اظهار داشت: سیل امسال حادثه بسیار بزرگی بود و در بازدیدی که داشتیم خسارت خیلی وسیع بوده است و اینکه کمترین تلفات انسانی را داشتیم خودش یک نوع تدبیر بوده است.

رحمانی افزود: باید نقاط ضعف را به دست بیاوریم، دولت مصمم است، حجم خسارات در کشور بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شده است و یکی از استان‌هایی که آسیب زیادی دیده لرستان است.

وی عنوان کرد: لرستان در حوزه صنعت، معدن و تجارت بالای ۷۰۰ میلیارد تومان آسیب‌دیده این در حالی است که زیرساخت‌ها، مردم، مزارع کشاورزان و منازل مسکونی بیشتر آسیب‌دیده است.

وزیر صنعت، معدن تجارت بیان کرد: این خسارت بالای ۳۵ میلیارد تومان مسئولان رسمی یعنی وزارت کشور و.. تاکنون گفته‌اند که عدد کوچکی نیست و دولت مصمم است و چندین جلسه بحث کرده‌ایم و گزارش گرفته‌شده و خدمت مقام معظم رهبری ارائه‌شده است.

رحمانی تصریح کرد: بنابراین است که همه ظرفیت‌های بودجه‌ای و منابع کشور و حتی صندوق پای‌کار بیاید؛ سازمان برنامه‌وبودجه مبالغی را اختصاص داده برای کار‌های روزمره و فوری مانند معیشت مردم، اسکان موقت و ...، خسارت حوزه کشاورزی تصویب و ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت هنوز مانده و زیرساخت‌ها نیز به همین‌گونه، حوزه اصناف یک‌بخشی ابلاغ‌شده است و بخشی دیگر در داخل مسکن آمده است؛ یک بحث محل کسب آسیب‌دیده و بحث دیگر اقلام، تجهیزات و مواد و.. است.

وزیر صنعت، معدن تجارت گفت: جمع‌بندی انجام می‌شود، هنوز مأموریت کار با وزارت کشور است و تمام نشده و ما حضور فعال داریم، اصناف ازنظر تسهیلات ابلاغ‌شده و استفاده کنند، بحث بلاعوض مانده که مشخص می‌شود.

انتهای پیام/ ر

حجم خسارت سیل بالای ۳۵ هزار میلیارد تومان برآورد شد

برچسب ها: وزیر صنعت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.