معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود ملخ‌های صحرایی ۳ تا ۵ سال آینده در استان و کشور وجود داشته باشند.

ملخ‌ملخ‌های صحرایی ۳ تا ۵ سال آینده در استان و کشور وجود خواهند داشت‌خسرو عمرانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با بیان اینکه ملخ‌های صحرایی از اوایل بهمن وارد استان بوشهر شده‌اند، افزود: پارسال در سطح بیش از دو هزار هکتار  مقابله و سم پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با ملخ باید در ۲۰ هزار هکتار انجام گیرد، بیان کرد: امسال نیز از اواسط فروردین مبارزه علیه پوره ملخ‌ها شروع شده و تا کنون هفت هزار هکتار مبارزه علیه پوره ملخ‌ها صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در شهرستان‌های مختلف از دیلم تا دیر عملیات کانون کوبی و مبارزه با پوره ملخ‌ها در حال اجراست.

عمرانی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده و به کارگیری تجهیزاتی مانند هواپیما و سم پاش‌های مختلف، مبارزه با ملخ صورت گرفته و از بروز یک بحران جدی پیشگیری شده است.

وی با تاکید بر اینکه ملخ به عنوان یک بحران جدی همچنان مطرح است، گفت: پیش بینی می‌شود ملخ‌ها ۳ تا ۵ سال آینده در استان و کشور وجود داشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: کشاورزان هر جا جمعیتی از ملخ‌ها را دیدند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان و دهستان اطلاع رسانی کنند تا آن مناطق به سرعت ردیابی و در صورت نیاز به مبارزه اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/م

ملخ به عنوان یک بحران جدی مطرح است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.