رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری از کم کاری کشور‌های اروپایی برای قبول مسئولیت خود در قبال زندانیان داعشیِ بازداشت در سوریه گلایه کرد.

ترامپ: کشور‌های اروپایی برای پذیرش زندانیان داعشی همکاری نمی‌کنندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت پولیتیکو، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (سه‌شنبه) اعلام کرد کشور‌های اروپایی هیچ تلاشی برای بازگرداندن زندانیان داعشی به کشور‌های خود انجام نمی‌دهند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «ما ۱۸۰۰ زندانی داعشی داریم که در نبرد اخیر آمریکا برای نابودی ۱۰۰ درصد تروریست‌های داعش در سوریه اسیر شدند. تصمیم‌گیری در این خصوص ادامه دارد تا ببینیم باید با این زندانیان خطرناک چه کار کنیم».

ترامپ در ادامه پیام توییتری خود نوشت: «کشور‌های اروپایی به هیچ وجه کمک نمی‌کنند، حتی با وجود اینکه این کار به نفع آن‌ها تمام خواهد شد. آن‌ها این زندانیان داعشی را که از کشور خودشان آمده‌اند، نمی‌پذیرند. این اصلا خوب نیست!»

دولت دونالد ترامپ در ماه مارس سال گذشته میلادی اعلام کرد گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است. وی در ماه فوریه سال جاری میلادی برای نخستین بار از انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر کشور‌های اروپایی درخواست کرد حدود ۸۰۰ تروریست داعشی که در سوریه بازداشت هستند را در کشور خود قبول کنند؛ در غیر این صورت آمریکا مجبور است آن‌ها را آزاد کند.

ترامپ پیش از این هم در توییتر خود نوشت: ما خیلی وقت و هزینه کردیم. حالا نوبت دیگران است که پا پیش بگذارند و کاری کنند.

این در حالی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در گفتگو با سی ان بی سی اعلام کرده بود  بازگشت عناصر گروه تروریستی داعش به اروپا خطری برای همه مردم است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم روز گذشته از آمریکا و اتحادیه اروپا به شدت انتقاد کرد و گفت: شرکای غربی ما در کشور‌های اروپایی و دیگر نقاط جهان نمی‌خواهند این تروریست‌های بین المللی را که بوسیله آمریکایی‌ها و کُرد‌ها بازداشت شده اند، پس بگیرند. آمریکایی‌ها تهدید کرده اند که ممکن است آن‌ها را آزاد کنند و این جنایتی بزرگ است. کشور‌های اروپایی از پذیرش این مجرمان سر باز می‌زنند حتی با وجود اینکه این تروریست‌ها اهل همین کشور‌ها هستند. آخرین چیزی که شنیدم این بود که آن‌ها می‌خواهند مقامات عراقی را متقاعد کنند که این تروریست‌ها را بپذیرند. این اصلا خنده‌دار نیست.

پیش از این سخنگوی وزارت کشور آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد شهروندان آلمانی که عضو گروه تروریستی داعش در سوریه بوده‌اند این حق را دارند که به کشور خود (آلمان) بازگردند. این درحالی است که وزیر دادگستری فرانسه پیشتر اعلام کرد که این کشور در حال حاضر آمادگی انجام این کار را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار