با اجازه رهبر معظم انقلاب امسال ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شد.

امسال ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،خلیل آقایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در بازدید از طرح جنگل کاری حوزه سد کلان ملایر گفت: مجلس شورای اسلامی به همراه دولت اختصاص این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی را مصوب کرد.

وی افزود: پارسال نیز رهبر معظم انقلاب اجازه دادند ۲۰۰ میلیون دلار با اعتباری حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی برای بهبود منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برداشت شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال ۹۸ یک نهضت جدی اجرایی در عرصه منابع ملی در سطح کشور داریم گفت: امسال حجم فعالیت‌های این سازمان نسبت به سال گذشته به ۲ تا سه برابر افزایش پیدا می‌کند.

آقایی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته بیان کرد: ۶ هزار و ۸۴ نقطه فعالیت‌های سازه‌ای و مکانیکی در عرصه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور اجرا شد.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به اجرای این طرح‌ها در بیش از ۸۰ درصد از شهرستان‌های کشور اشاره و اظهار داشت: در ۶۵۰ حوزه کار انجام شد و عملیات مکانیکی، سازه ای، بیومکانیکی، بیولوژیکی و حفاظتی در حوزه آبریز تعریف شد.

آقایی با از همراهی و مشارکت مردم در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: همراهی مردم به ویژه در سیل‌های اخیر در نقاط مختلف کشور ویژه و قابل تحسین بود.

وی حفظ و توسعه عرصه منابع ملی کشور را مطالبه جدی مسئولان، نمایندگان، بهره برداران، مردم و ساکنان عرصه‌های منابع طبیعی دانست و ادامه داد: سیل اخیر این امر را به مسئولان کشوری و مردم گوشزد کرد که هر جایی فعالیت آبخیزداری، پوشش گیاهی و حفظ مراتع و جنگل داشتیم، خسارت سیل به صفر رسیده یا بسیار اندک بوده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ارزش نهایی خاک حاصلخیز، پوشش گیاهی را راه مهم حفاظت از خاک برشمرد و گفت: تنها با کمک و همراهی مردم می‌توانیم عرصه ۱۳۵ میلیون هکتاری منابع ملی کشور را حفظ و حراست کنیم.

آقایی همچنین به اقدامات مطلوب صورت گرفته در استان همدان اشاره و بیان کرد: شهرستان ملایر برای ما مهم است و یک یا دو حوزه برای اجرای عملیات آبخیزداری مطالعه شده و آماده اجرا است.

وی بر لزوم فعال شدن نهالستان ملایر در سال جاری تاکید کرد و افزود: ظرفیت تولید یک میلیون نهال در این نهالستان ظرفیت بسیار بالایی است و علاوه بر ملایر و استان همدان باید استان‌های همجوار را نیز تغذیه کند.
انتهای پیام/ا

با اجازه رهبر معظم انقلاب امسال ۱۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در نظر گرفته شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار