رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان با رسیدن به رقم ۱/۷۷ به میانگین کشوری رسید.

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری رسیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،منصور محمدپور اظهار داشت: سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده توانستیم با جذب ۵۱۰ میلیارد ریال تسهیلات چهار و ۶ درصدی برای خرید تراکتور و کمباین ۷۶۱ دستگاه تراکتور و کمباین جدید به ناوگان ماشین آلات کشاورزی سیستان و بلوچستان اضافه کنیم.

وی افزود: خرید ۷۵۲ دستگاه انواع تراکتور، ۹ دستگاه کمباین و ۲ هزار و ۳۰۰ نوع ادوات کشاورزی توسط کشاورزان و متقاضیان سیستان و بلوچستان سبب جهش ۰/۲۳ درصدی ضریب مکانیزاسیون کشاورزی این استان شد.

رئیس فناوری‌های مکانیزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس برنامه مقررشد بود سال گذشته رشد ضریب مکانیزاسیون ۱۲ درصد باشد که خوشبختانه با اقدامات انجام شده افزایش ضریب مکانیزاسیون به عدد ۲۳ درصد رسید.

وی افزود:همین امر سبب شد ضریب مکانیزاسیون کشاورزی سیستان و بلوچستان از عدد ۱/۵۴ به رقم ۱/۷۷ درصد ارتقاء یابد و این رقم با استاندارد کشوری که ۱/۷۷ درصدی است برابری می‌کند.

محمد پورتصریح کرد: هم اینک بیش از هشت هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور وکمباین در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/گ

مکانیزاسیون کشاورزی سیستان و بلوچستان به میانگین کشوری رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار