مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: بنا بر قانون، خسارت وارده به ورزشگاه آزادی را باید باشگاه پرسپولیس پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید شیرودی با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و روسای فدراسیون‌های ورزشی در مجموعه شهید شیرودی برگزار شد.

حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران بیان کرد: شهید سرلشکر خلبان شیرودی در کنار تمامی شهدا و همرزم هایش نقش بسزایی در پیروزی ما در جنگ تحمیلی داشت. این ورزشگاه نیز به نام این شهید نام گذاری شده و ما وظیفه خود می‌دانیم که هر ساله سالگرد وی را گرامی بداریم.

قصد داریم ورزشگاه شیرودی را به خانه ورزشکاران تبدیل کنیم

کریمی در مورد برنامه‌های ویژه خود در ورزشگاه شهید شیرودی گفت: ورزشگاه شیرودی به خاطر موقعیت مکانی اش مانند سابق نمی‌تواند نقش شیرودی-امجدیه را بازی کند. مسائل ترافیکی، امنیتی و مشکلاتی که به وجود می‌آید روی این اتفاق دخیل است. با این حال نمی‌توان از این ورزشگاه تاریخی ورزشی تهران به سادگی گذشت. ما با برنامه ریزی و مشورت با مشاور، قصد داریم ورزشگاه شیرودی را به خانه ورزشکاران تبدیل کنیم. همانند خانه هنرمندان، این مکان تبدیل به پاتوقی برای ورزشکاران، ورزش دوستان و پیشکسوتان می‌شود و هم اینکه تبدیل به موزه‌ای می‌شود که متشکل از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی ورزشکار‌های تمامی رشته‌ها خواهد بود. در صورت وزارت ورزش این امر اجرایی خواهد شد.

۲۰۰ میلیون خسارت به ورزشگاه آزادی وارد شد

وی ادامه داد: در ورزشگاه آزادی شاهد حرکتی غیر ورزشی بودیم. همگی شاهد بودند برای برگزاری مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، هزینه سنگینی در ورزشگاه آزادی برای برگزاری بازی فینال صورت گرفت. متاسفانه در بازی پرسپولیس و سپاهان بی دقتی عده‌ای بی ظرفیت به تخریب مجموعه پرداختند. حدودا ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان به ورزشگاه آزادی خسارت مالی وارد شد. این حرکات باعث می‌شود با ضرر زدن به بخش مالی، اتفاقاتی که قرار است در آینده انجام شود به تاخیر بیافتد و از برنامه‌ها عقب بیفتیم. حفظ سرمایه ملی بسیار مهم است و تخریب آن بیش از هر اتفاق دیگری به آدم ضربه می‌زند.

خسارت وارده به ورزشگاه آزادی را پرسپولیس باید پرداخت کند

کریمی در مورد خسارت وارده به ورزشگاه آزادی در بازی جنجالی پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان اشاره کرد و گفت: بنا بر قانون خسارت وارد شده به ورزشگاه آزادی حین بازی پرسپولیس و سپاهان را باید باشگاه پرسپولیس پرداخت کند چرا که طرف حساب ما این باشگاه است. اما مقصریابی این اتفاقات بر عهده مسئولان امنیتی و قضایی است. ورزشگاه آزادی سالم به باشگاه پرسپولیس اجاره شده و سالم نیز باید تحویل بگیریم. حالا باشگاه پرسپولیس که میزبان بوده در این ماجرا مسئول است. اگر مراجع قضایی تیم میهمان را مقصر اعلام کردند تیم میزبان باید خسارت وارده را پرداخت کند.

ورزشگاه شیرودی تخریب نخواهد شد

وی در مورد بحث تخریب ورزشگاه شیرودی و ساخت ورزشگاهی جدید به جای آن گفت: مطالعات اولیه در مورد این اتفاق صورت گرفته بود. اما این اتفاق که بخواهیم ورزشگاه را تبدیل به مکانی تجاری کنیم اصلا درست نیست و ما نگاه تجاری به این مجموعه نداریم. اینکه بخواهیم استادیوم ورزش را از اصلش که ورزش دور کنیم صحیح نیست و ظلمی است به مردم تهران و همه کسانی که در این ورزشگاه خاطره دارند. اما ترکیبی از این‌ها به زودی انجام خواهد شد و در بخش‌هایی به بازسازی می‌پردازیم. اما با توجه به موقعیت مکانی که دارد امکان تخریب و تبدیل به ورزشگاه جدید نیست.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری از اماکن ورزشی در انتها گفت: در بخش‌هایی به بازسازی می‌پردازیم. اما به چمن ورزشگاه و قسمتی از سکو‌ها کاری نداریم. قصد داریم مجسمه بوقچی معرف (ممد بوقی) را بسازیم.


بیشتر بخوانید: حضور ناظران کمیته انضباطی در ۲ دیدار تهران و تبریز


انتهای پیام/

اظهارات مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار