استاندار چهارمحال و بختیاری از پرداخت تسهیلات مطلوب به سرمایه گذاران حوزه گردشگری خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با اعضای هیئت مدیره جامعه هتلداران ایران گفت: برای حمایت از سرمایه گذاران حوزه گردشگری در این استان بخصوص مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر، تسهیلات مطلوبی از جمله اختصاص زمین دولتی و وام‌های ارزان قیمت ارائه می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری، این استان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور خواهد شد.

عباسی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری به لحاظ برخورداری از ظرفیت‌های بسیار بالا در حوزه گردشگری، مکان مناسبی برای پذیرش سرریز مسافران و گردشگران داخلی و خارجی استان‌های خوزستان و اصفهان است.

وی یادآور شد: جاذبه‌های طبیعی بکر و تولید محصولات ارگانیک در چهارمحال و بختیاری، سبب افزایش انگیزه حضور گردشگران در این استان می‎شود.

عباسی اظهار داشت: تکمیل و توسعه راه‌های ارتباطی چهارمحال و بختیاری با خوزستان تا دو سال آینده، از مهمترین راهکارهای افزایش جذب گردشگر در بام ایران است.

وی گفت: توسعه جاده‌های ارتباطی بین استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان و احداث راه آهن اصفهان، شهرکرد به اهواز از مهم‎ترین این پروژه‌هاست.

عباسی تأکید کرد: تسریع در روند صدور مجوز‌های سرمایه گذاری باعث رونق حوزه گردشگری در این استان می‌شود.

وی همچنین برگزاری همایش‌های ملی و بین المللی برای معرفی بهتر و بیشتر ظرفیت‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری و استفاده از توان شورا‌های اسلامی بخصوص شورای عالی استان‌های کشور برای تحقق اهداف توسعه‌ای در حوزه گردشگری را ضروری بیان کرد.

عباسی افزود: شورای عالی استان‌های کشور می‌تواند لایحه‌های حمایتی در حوزه گردشگری و بخش خصوصی تهیه و آن را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

مهرداد جوادی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری هم گفت: در تعطیلات نوروزی امسال، ۳ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۷۸۴ مسافر وارد این استان شدند که  ۴۹ هزار نفر آنان در استان اقامت داشتند.

وی افزود: این تعداد مسافر، از ۲۵ اسفند ۹۷ تا پایان ۱۶ فروردین ۹۸ و با حدود ۹۳۵ هزار خودرو به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

انتهای پیام/ش

توسعه راه‌های ارتباطی از مهمترین راهکارهای جذب گردشگر

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار