مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: هرگونه اقدامی در معبد آناهیتا کنگاور نیازمند طرح جامع مطالعاتی است.

ضرورت طرح جامع مطالعاتی در معبد آناهیتابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ امید قادری روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از معبد آناهیتا که علمداری مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه هم در این بازدید حضور داشت، گفت: مطالعات و پژوهش‌های بیشتر معبد آناهیتا باید مورد توجه قرار گیرد و تلاش کنیم مسافران ورودی به شهرستان کنگاور نگاه خوشایندی به ادامه سفر در این استان داشته باشند.

او ادامه داد: از آنجایی که امسال رییس سازمان میراث فرهنگی کشور از محوطه معبد آناهیتا بازدید کردند، به دنبال انجام مطالعات یک طرح هدفمند و کامل برای ساماندهی این معبد هستیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که معبد آناهیتا تاکنون طرح خاصی برای اجرای ساماندهی نداشته، بنابراین بدون داشتن طرح مطالعاتی نمی‌توان دست به هیچ گونه اقدام جامعی در این اثر تاریخی ارزشمند زد.

قادری به انتصاب گراوند مدیر جدید پایگاه معبد آناهیتا اشاره کرد و افزود: با توجه به اهمیت مطالعات و تکمیل پژوهش‌های معبد آناهیتا گروند که فردی توانمند در حوزه باستان شناسی است را به عنوان سرپرست جدید معبد آناهیتا منصوب کردیم که مطالعات باستان شناسی معبد آناهیتا را به اتمام برساند.

قادری به همراه مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه از خانه تاریخی ساری اصلانی کنگاور هم که در بارش‌های سیل آسای اخیر دچار خسارت شده بود بازدید کرد.

انتهای  پیام/ز



بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمانشاه  از معبد آناهیتا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.