جمالی‌نژاد افزایش ۳۶ درصدی حقوق مبنای دهیاران، پرداخت پاداش آموزش و افزایش فوق‌العاده عمران آنها را از ویژگی‌های دستورالعمل نحوه تعیین حقوق و مزایای دهیاران ذکر نمود.


اولین مرحله اعتبارات سوخت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود/ پرداخت پاداش آموزش و افزایش حق عمران دهیارانبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد عصر امروز در همایش آموزشی اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های استان گلستان، گفت: در صورت حضور دهیار در دوره‌های آموزشی مصوب، در پایان سال به ازای هر ساعت حضور در این دوره‌ها، فوق‌العاده‌‌ای با عنوان پاداش آموزش، محاسبه و به دهیار پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اصلاح آئین‌نامه اجرایی دهیاری‌ها که در زمینه کادر و سازمان دهیاری‌هاست و اصلاح آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها در کمسیون اجتماعی دولت تصویب و برای تصویب نهایی به دولت ارسال شده است.

جمالی‌نژاد در ادامه اعلام کرد: نخستین مرحله پرداخت اعتبارات سوخت به دهیاری‌ها در سال جاری تا انتهای اردیبهشت انجام می‌شود. ضمن آن که در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دهیاری‌های استان تخصیص یافته است.

وی افزود: با تصویب قانون توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، در استان گلستان بیش از ۶ هزار واحد تولیدی و خدمات جدیدی طی یک سال گذشته با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به حضور ۳۱۴۱ عضو شورا‌های اسلامی روستائی و ۹۰۸ دهیاری در ۹۳۶ روستای استان گلستان افزود: در یک سال گذشته برای ارتقاء سطح آموخته‌ها و بازآموزی، شش دوره آموزشی برای شورا‌های روستایی و دهیاری‌های استان گلستان برگزار شده است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزارت کشور با اشاره به سال رونق تولید و وظایف خطیر مدیریت روستائی در تحقق هدف‌گذاری سال ۱۳۹۸ افزود: پیشرفت، تولید ثروت و تقویت زیرساخت‌های شهر و روستا با اتکای صِرف به اعتبارات اندک دولتی تحقق نخواهد یافت و لازم است شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌ها با توجه به ظرفیت‌های منحصر به‌فرد و تنوع اقلیمی استان گلستان اقدامات لازم را در خصوص معرفی مزیت‌های نسبی شهر‌ها و روستا‌ها برای جذب سرمایه‌گذار، توسعه گردشگری و بوم‌گردی، برپایی جشنواره‌های فرهنگی و هنری و..... انجام دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت کشور ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار