بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور یک و نیم برابر افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست فعالان بخش کشاورزی مهاباد گفت: بودجه صندوق بیمه محصولات کشاورزی طی سالجاری در مقایسه با سال گذشته ۱.۵ برابر شده و به ۱۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

احمد علی کیخا افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کشاورزان در سطح کشور دچار خسارات زیادی شدند و درصد بسیاری ازمطالبات کشاورزان درحوزه بیمه محصولات کشاورزی پرداخت نشده بود، امسال تصمیم گرفته شد که بودجه این صندوق برای جبران خسارات‌ها افزایش یابد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور هم در این نشست گفت: با فراهم شدن زمینه به کارگیری و ارتقای توان و ظرفیت مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی کشورحجم تولیدات کشاورزی با اتکا به نیروی انسانی متخصص و استفاده از علم و فناوری افزایش یافته است.

شاهرخ رمضان نژاد افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی دستاورد‌های ماندگاری مانند خودکفایی درتولید گندم و ارتقای تکنولوژی و دانش در نظام زراعی را برای مقابله با تهدید‌های اقلیمی در پی داشته است.

وی اضافه کرد: به کارگیری علوم مهندسی کشاورزی با نقش آفرینی در حوزه تولید مواد غذایی می‌تواند ابزار تأمین امنیت غذایی و رفاه مردم را فراهم کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجانغربی هم در این جلسه گفت: با توجه به محروم بودن مناطق مرزی و استقبال نکردن سرمایه گذاران از استان‌های مرزی ضروری است کمیسیون کشاورزی مجلس در راستای محرومیت زدایی به کشاورزی این مناطق توجه بیشتری کند.

رسول جلیلی افزود: اعطای تسهیلات ویژه به کسانی که خواهان سرمایه در این مناطق محروم هستند، می‌تواند زمینه توسعه و رشد استان را فراهم کند.

انتهای پیام/ج

سفر رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی به مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.