معاو‌ن برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان با تاکید بر پایش زمین های کشاورزی برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ دریایی به منطقه گفت: موردی از ریزش ملخ دریایی در منطقه مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،صادق جلالی معاو‌ن برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان روزگذشته در جلسه شورای کشاورزی شهرستان آبادان گفت: از ظرفیت دهیاری‌ها و شورای اسلامی روستا‌ها برای پایش زمین‌های کشاورزی منطقه استفاده خواهد شد.

وی افزود: همه دستگاه اجرایی امکانات لازم را در اختیار جهاد کشاورزی شهرستان برای پایش زمین‌های کشاروزی و نخلستان‌های منطقه قرار دهند تا در صورت مشاهده ملخ‌های مهاجم عملیات سمپاشی و مقابله با آن‌ها به سرعت انجام شود.

معاو‌ن برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان گفت:کلاس‌های آموزشی برای آشنایی دهیاران بخش مرکزی و بخش اروندکنار در خصوص مبارزه با آفت ملخ مهاجم از هفته آینده برگزار می‌شود.

ناجی شهیب زاده مدیر اداره جهاد کشاورزی آبادان نیز گفت: ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی آبادان علیه آفت ملخ پایش شد.

وی ادامه داد: چهار گروه پایش جهاد کشاورزی در منطقه حضور دارند و عملیات پایش زمین‌های کشاروزی و نخلستان‌های منطقه را انجام می‌دهند که تاکنون موردی از ملخ‌های مهاجم مشاهده نشده است.

معاو‌ن برنامه ریزی و توسعه فرمانداری آبادان به انجام یک بار پایش از تمام نخلستان‌های منطقه اشاره کرد و افزود: ۲ تیم در حاشیه اروند و ۲ تیم در حاشیه بهمنشیر عملیات پایش را انجام می‌دهند.

انتهای پیام / د

  ریزش ملخ دریایی در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.