مدیر کل راهداری آذربایجان غربی گفت: تلفات ناشی از سوانح جاده‌ای استان در یکسال گذشته از کاهش ۹ درصدی حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از کاه تلفات ناشی از سوانح جاده ای در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: در سال ۹۶ تعداد تلفات برون شهری ۴۱۰ نفر بود که در سال ۹۷ با ۹ درصد کاهش به ۳۷۵ نفر رسید.

ارسلان شکری گفت: شهرستان ارومیه در بازه زمانی اسفند ماه سال ۹۷ نسبت با ۳۸ درصدی کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای بیشترین کاهش را در بین محور‌های مواصلاتی استان به خود اختصاص داده است.

شکری افزود: حتی یک تصادف منجر به فوت نیز دردناک و تاسف بار بوده و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با تمام توان و امکانات در خدمت ایمن سازی جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی و حذف نقاط حادثه خیز در جهت ایمنی کامل تردد‌های جاده‌ای است و در این خصوص اقدامات و مطالعات خوبی انجام گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: عوامل دیگری غیر از جاده در تصادفات موثر است از جمله عامل انسانی و نیز عامل وسیله نقلیه که لازم است در این موارد نیز تمهیدات و آموزش‌های لازم و فرهنگ سازی انجام شود.

وی مراجعه مرتب به مراکز معاینه فنی، رعایت سرعت مطمئنه، عدم خواب آلودگی و صحبت با موبایل هنگام رانندگی، رعایت کامل قوانین و مقررات رانندگی و ... را از جمله اقدامات لازم برای کاهش تصادفات در جاده‌ها برشمرد.

 

انتهای پیام/ت

کاهش تلفات جاده ای استان آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.