رئیس کمیته پزشکی فیفا از آمادگی این نهاد جهانی برای بحث و بررسی درباره تعویض مازاد در صورت آسیب دیدگی بازیکنان از ناحیه سر، خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، آسیب دیدگی یان فرتونگن بازیکن تاتنهام هاتسپور برابر آژاکس در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، باعث شد میچل دی هوف، رئیس کمیته پزشکی فیفا بحث تعویض مازاد در صورت آسیب دیدگی بازیکنان از ناحیه سر را پیش بکشد.

وی گفت فیفا آمادگی بحث و بررسی این موضوع را دارد، اما درباره این که آیا بازیکن آسیب دیده باید تعویض شود یا خیر فقط باید پزشکان متخص تیم ذی نفع نظر بدهند نه پزشکان مستقل.

در دیدار تاتنهام برابر آژاکس فرتونگن که از ناحیه سر آسیب دیده بود با مجوز پزشکان این تیم به بازی برگشت، اما تنها ۴۰ ثانیه بعد دوباره نقش بر زمین شد.

دی هوف گفت: " تعویض به طور خاص برای آسیب دیدگی از ناحیه سر یک احتمال و چیزی است که باید مورد بحث قرار گیرد. "

"اما اگر یک بازیکن را به مدت ۱۰ دقیقه بیرون بیاورید و سپس او را بدون گرم شدن صحیح دوباره روانه میدان کنید، به احتمال زیاد به آسیب دیدگی عضلانی منجر خواهد شد ... این مشکل نیز وجود دارد. "

یک موسسه خیریه تحت عنوان «هدوی» از فیفا خواست تصمیم گیری درباره میزان سلامت بازیکن آسیب دیده به پزشکان مستقل سپرده شود، اما رئیس کمیته پزشکی فیفا با این خواسته مخالفت کرد.

دی هوف معتقد است برای پزشکان مستقل ارزیابی بازیکنان دشوار خواهد بود.

وی افزود: "توصیه‌های فیفا و یوفا واضح است. در هر مورد و قبل از هر مسابقات، ما به پزشکان می‌گوییم که باید از پروتکل‌ها پیروی کنند. "

"پزشکان تیم باید مسئولیت بازیکنان خود را داشته باشند. آن‌ها بازیکنان را می‌شناسند و در موقعیت خوبی قرار دارند تا ارزیابی کنند که آیا آن‌ها بی هوش بوده اند یا در معرض خطر هستند. "

فرتونگن روز چهارشنبه تحت بررسی بیشتر قرار گرفت و آزمایش‌ها برای چند روز آینده ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:

بارسلونا - لیورپول/ فینال زودرس لیگ قهرمانان اروپا در نیوکمپ

تاتنهام – آژاکس؛ فینال تازه وارد‌ها/ کدام تیم به شگفتی سازی ادامه می‌دهد؟

لاتزیو از سهمیه لیگ قهرمانان دور شد/شکست سنگین سمپدوریا مقابل بولونیا


انتهای پیام/

فیفا آماده ارائه تعویض برای مصدومیت بازیکنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار