نخست‌وزیر ژاپن پیشنهاد داد به منظور بازسازی روابط دیپلماتیک، با رهبر کره شمالی دیدار بدون قید و شرطی داشته باشد.

ابراز تمایل شینزو آبه برای دیدار با کیم جونگ اونبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الجزیره، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن پیشنهاد داد با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور بازسازی روابط دیپلماتیک میان دو دشمن تاریخی بدون قید و شرط دیدار کند.

نخست‌وزیر ژاپن روز گذشته اعلام کرد می‌خواهم بدون قید و شرط با کیم جونگ اون دیدار داشته باشم و با او به طور صریح و با یک ذهنیت باز گفتگو کنم. برای کشور ما بسیار حائز اهمیت است که در پرداختن به این مسئله مشارکت داشته باشیم. ما نمی‌توانیم عدم اعتماد دو جانبه میان ژاپن و کره شمالی را از بین ببریم مگر اینکه من مستقیما با کیم دیدار کنم.

نخست‌وزیر ژاپن افزود امیدوارم او رهبری باشد که بتواند به طور استراتژیک و با انعطاف تصمیم گیری کند  بطوریکه بهترین تصمیم برای ملتش باشد.

مقامات کره شمالی تاکنون هیچ گونه تمایلی را برای دیدار با نخست‌وزیر ژاپن را اعلام نکردند. ژاپن دائما در حال ارتقاء توانایی دفاعی خود در مقابل زرادخانه‌های کره شمالی است.

ژاپن قصد دارد ۴.۲ میلیارد دلار به نصب رادار‌های عملیاتی آمریکا در سه دهه آینده اختصاص دهد. پیشتر مقامات ژاپن اعلام کردند کره شمالی برای آغاز گفتگو‌ها درباره کاهش تنش‌ها باید اقداماتی عینی برای عاری‌سازی هسته‌ای انجام دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار